Presidència

Colomer manté una intensa agenda en la WTM de Londres i destaca que "hem començat un canvi de cicle"

02/11/2015
Colomer manté una intensa agenda en la WTM de Londres i destaca que 'hem començat un canvi de cicle'
- El secretari autonòmic de Turisme assisteix com a màxim representant de la Generalitat a la WTM de Londres que es realitza fins al 5 de novembre
- Durant la fira té previst reunir-se amb línies aèries com Norwegian, British Airways i EasyJet, així com amb l'operador turístic britànic especialitzat en turisme cultural Martin Randall i amb l'associació d'operadors turístics de golf IAGTO
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha començat hui amb la intensa agenda que té previst dur a terme durant els dies que estarà present en la World Travel Market de Londres, a la qual ha assistit com a màxim representant de la Generalitat. D'aquesta manera, ha destacat que "ens estem reunint amb operadors turístics , agències especialitzades i companyies aèries per a explicar-los que la Comunitat Valenciana és i serà un territori hospitalari, segur, fiable i fèrtil en experiències úniques i singulars".

Així, ha volgut incidir en que "més enllà del sol i platja comptem amb un relat cultural, artístic i gastronòmic que hem de posar en valor", alhora que ha subratllat que "hem començat un canvi de cicle des del Consell i ara toca treballar per a, des de les institucions i la societat valenciana, remuntar la caiguda reputacional que hem patit en els últims anys".

Colomer ha realitzat aquestes declaracions després de les primeres trobades que al llarg del dia de hui ha mantingut en aquesta fira que, junt amb la ITB de Berlín i Fitur a Madrid, és un dels majors aparadors turístics del món, i que es fa fins al 5 de novembre. Allí ha volgut posar de manifest també que "el mercat britànic es troba en plena efervescència, la qual cosa ens fa ser molts positius respecte a les vendes per a la pròxima temporada", alhora que ha matisat que, a pesar de les bones perspectives, "hem de ser prudents i seguir esforçant-nos per a posar en marxa mesures d'impuls i ajuda al sector a través de campanyes en línia, suport a les línies aèries que s'establisquen en els nostres aeroports i reforçant el màrqueting en la destinació en les èpoques en què els britànics contracten les seues vacances a Espanya, que són els mesos de gener a març". En aquest sentit, ha remarcat també el seu objectiu de continuar treballant per a desestacionalitzar l'oferta i la demanda que fins al moment rep la Comunitat "ja que som una destinació plural i rica, amb capacitat d'atraure sectors molt diversos".

Finalment, el secretari autonòmic de Turisme ha volgut destacar el "clima de col·laboració i treball coordinat entre les marques i destinacions, així com amb els empresaris i la patronal Hosbec a l'hora de plantejar assumptes en les reunions que estem mantenint a tres bandes: empresaris/destinació, línies aèries i operadors turístics, i Comunitat Valenciana". De fet, la zona de treball amb què compta l'estand de la Comunitat Valenciana en la WTM no ha parat d'acollir reunions i trobades de treball durant tot el dia.

Promocionar la província de Castelló a través de l'aeroport

Durant aquest primer dia de fira Francesc Colomer ha mantingut una trobada amb la responsable de Desenvolupament Regional per a Espanya de la línia aèria Norwegian, Sofía Marrero. A aquesta reunió, el també president d'Aerocas ha invitat Jean-Luc Magan, director de Màrqueting d'ANC Lavalin.

Sobre aquesta trobada, organitzada per l'Agència Valenciana del Turisme, Colomer ha destacat que "l'objectiu ha sigut presentar les credencials de l'aeroport de Castelló i veure les possibilitats de promoció de la província de Castelló a través de l'aeroport".

Per a Francesc Colomer, "l'aeroport de Castelló pot ajudar a atraure fins a la província gent amb ganes de viatjar i de poder adquisitiu" i ha explicat que "pot ser una gran oportunitat". I això passa per "paquetitzar i unificar tots els recursos que tenim, crear destinació vertebrant-la per a convertir-los en un producte turístic diferenciador i poder comercialitzar-lo".

Cal destacar que la Generalitat assisteix a la World Travel Market (WTM) de Londres per primera vegada amb les tres províncies connectades per via aèria amb Regne Unit, després de la recent posada en marxa de l'aeroport de Castelló.

Així mateix, durant el primer dia de la fira s'han mantingut reunions de treball amb les línies aèries, British Airways i Easy Jet amb l'objectiu de tractar possibles actuacions conjuntes de promoció de cara a l'any que ve. A més, s'analitzaran les evolucions de noves rutes en els tres aeroports de la Comunitat i s'ha presentat l'aeroport de Castelló "amb l'objectiu de coordinar fórmules de promoció que reactiven i estimulen la demanda del nostre principal mercat estranger, Regne Unit".

Dinamitzar el turisme cultural de la Comunitat Valenciana al Regne Unit

El secretari autonòmic també ha mantingut una reunió amb Sophie Wrigt, directora d'operacions de l'operador turístic britànic especialitzat en turisme cultural Martin Randall amb l'objectiu de conéixer el comportament del turista cultural i urbà britànic.

Sobre aquesta trobada, Colomer ha destacat que l'objectiu és "dinamitzar el turisme cultural de la Comunitat Valenciana en el turisme britànic" i per això "hem presentat el projecte 'València ciutat de la Seda 2016' a aquest important operador turístic". A més, Colomer ha destacat que "l'aposta pel turisme cultural forma part de l'estratègia de legislatura" i ha assenyalat que "el turisme cultural ens posiciona en un mercat amb un poder adquisitiu rellevant, amb capacitat de generar impacte econòmic en el sector turístic".

Altres reunions mantingudes en la primera jornada de la WTM

Així mateix, el president de l'Agència Valenciana del Turisme ha mantingut una reunió amb l'operador turístic Jet 2 Holidays on han analitzat les perspectives de València i s'ha presentat l'oferta turística de Castelló i la seua nova connexió aèria.

A més, Francesc Colomer ha assistit a la taula redona Spain, A Country Brífing, on s'han exposat i debatut els resultats, les expectatives i tendències del mercat emissor turístic britànic. En aquesta taula redona han participat el director de l'Oficina Espanyola de Turisme a Londres, Enrique Ruiz de Lera; el senyor Travel Editor The Independent, Simon Calder; i el director executiu de l'Associació d'Operadors Turístics Britànics ABTA, Mark Tanzer.

Agenda del dimarts 3 de novembre

Durant la jornada de demà, Colomer es reunirà amb el director executiu de l'Associació Internacional d'Operadors Turístics de Golf (IATGO), Peter Walton, per a tractar possibles actuacions conjuntes per a la promoció del producte golf a la Comunitat Valenciana.

Així mateix, mantindrà també trobades amb els operadors turístics EXODUS TRAVEL, especialitzat en turisme actiu, l'operador turístic en línia Italianbreaks.com, especialitzat en turisme italià. A més es reunirà amb representants de l'aeroport de Norwich (est d'Anglaterra), per a veure possibles actuacions de promoció de la Comunitat en aquesta àrea d'Anglaterra.

Galeria d'imatges