Presidència
Turisme

Colomer reforça l'oferta complementària al principal mercat estranger de la Comunitat Valenciana

03/11/2015
Colomer reforça l'oferta complementària al principal mercat estranger de la Comunitat Valenciana
- Planteja diversificar l'oferta i impulsar els productes complementaris al sol i platja per a atraure un nombre més gran de britànics fora de temporada
- Durant la segona jornada de la fira, el secretari autonòmic s'ha reunit amb IATGO (golf), Exodus Travel (turisme actiu) i el majorista de viatges Italianbreaks
- A més, s'ha reunit amb representants de l'aeroport de Norwich per a veure possibles actuacions de promoció de la Comunitat Valenciana en aquesta àrea d'Anglaterra.
Un total d'1,7 milions de turistes britànics han visitat la Comunitat Valenciana entre gener i setembre d'enguany, un xifra semblant a la de l'any passat. No obstant això, els indicadors de gasto d'aquest mercat a la Comunitat mostren un notable creixement que supera el del conjunt d'Espanya: el seu gasto total ha augmentat un 9,6 per cent (1,3 milions d'euros) i el seu gasto mitjà diari un 3,1 per cent (84 euros). Així mateix, les pernoctacions també segueixen una evolució positiva en 2015, i les hoteleres han crescut un 13 per cent en el període gener-setembre 2015 (3,9 milions de pernoctacions).

Per aquest motiu, el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, que està en la World Travel Market (WTM) de Londres, ha destacat que "la sòlida taxa de creixement de l'economia britànica i la fortalesa de la lliura enfront de l'euro permeten mantindre una visió optimista respecte d'aquest mercat".

Segons ha declarat hui, "els principals majoristes de viatges del país, amb qui ens hem reunit, ens confirmen les bones perspectives del mercat britànic amb vista al 2016". "S'esperen bons resultats en termes generals, i es consolidarà la seua baixa estacionalitat, ja que és el mercat que més estén la seua temporada alta a la Comunitat, d'abril a setembre, i la seua alta fidelitat, ja que el 46 per cent dels turistes britànics a Espanya repeteixen la seua visita fins i tot en més de 10 ocasions", ha afegit.

Enfront d'aquest escenari, Colomer planteja en aquesta edició de la Fira de Londres, la primera a què assistix com a secretari autonòmic de la Generalitat, "diversificar l'oferta de la Comunitat Valenciana i impulsar els productes complementaris al sol i platja per a atraure un nombre més gran de britànics fora de temporada".

Segons ha informat, "els britànics valoren l'estil mediterrani, la tranquil·litat, l'esport, la naturalesa i la riquesa gastronòmica i cultural que podem oferir-los", alhora que subratlla que "volem ser una destinació diferenciada, singular i honesta, reconeguda per la nostra essència mediterrània". Per això, durant la segona jornada de la fira, Francesc Colomer s'ha centrat a promocionar i donar un impuls a l'oferta complementària de la Comunitat Valenciana en el seu principal mercat estranger.

En aquest sentit, s'ha reunit amb el director executiu de la International Association of Golf Tour Operators (IAGTO), Peter Walton, per a tractar possibles actuacions conjuntes per a la promoció del producte golf a la Comunitat Valenciana.

Així mateix, ha mantingut també una trobada de treball amb el majorista de viatges Exodus Travel, especialitzat en turisme actiu. Es tracta d'una de les agències més prestigioses del país, dedicada al senderisme, ciclisme, activitats en la naturalesa a l'hivern i rutes fotogràfiques en la natura. Formen part del grup TUI i ofereixen des de fa molts anys una activitat de senderisme a la serra d'Aitana.

Una altra de les reunions de Colomer de hui en WTM ha sigut amb representants del majorista de viatges en línia Italianbreaks, ja que tenen intenció d'obrir també una pàgina web cap a Espanya. Seguint la seua intensa agenda en aquesta edició de la fira de Londres, també s'ha reunit amb representants de l'aeroport de Norwich (est d'Anglaterra) per a veure possibles actuacions de promoció de la Comunitat Valenciana en aquesta àrea d'Anglaterra.

Finalment, cal destacar que aquesta vesprada tindrà lloc en l'ambaixada d'Espanya al Regne Unit el còctel habitual, a la qual assistiran autoritats i representants del sector turístic britànic i espanyol. S'hi oferirà paella valenciana, així com una selecció de vins valencians.

Agenda del dimecres 4 de novembre

Durant la tercera jornada de la fira, el secretari autonòmic de Turisme assistirà al Seminari sobre la Ruta de la Seda: "L'Auge del Turisme Experiencial i la Revolució de les Reserves". I mantindrà reunions amb Marama World, Nautical Channel, i també amb el director de màrqueting de Lufthansa.

Galeria d'imatges