Presidència

Francesc Colomer aposta per potenciar el turisme cultural i gastronòmic de la Comunitat Valenciana en el mercat britànic

04/11/2015
- El secretari autonòmic de Turisme valora molt positivament la participació de l'Agència Valenciana del Turisme en la World Travel Market (WTM) de Londres
- Colomer ha destacat que "encara que els britànics viatgen principalment a la Comunitat per a gaudir del sol i platja, cada vegada són més els que desitgen conéixer la nostra oferta de turisme cultural i gastronòmica"
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que en esta edició de la World Travel Market (WTM) de Londres, des de la Generalitat "hem posat l'èmfasi a diversificar l'oferta turística de la Comunitat Valenciana amb la promoció de sectors com la cultura i la gastronomia, productes que cada vegada resulten més atractius per al mercat britànic".

Durant l'última jornada de la WTM de Londres, Colomer ha ressaltat que des de l'Agència Valenciana del Turisme "tenim previst treballar i reforçar el turisme cultural, lligat a la història i al patrimoni, i també el gastronòmic, lligat a l'essència mediterrània, per a atraure el mercat britànic i desestacionalitzar l'oferta".

El secretari autonòmic ha ressaltat que durant les reunions mantingudes "s'ha constatat l'interés mostrat pels turoperadors britànics pel turisme actiu, lligat al senderisme i al paisatge".

Així mateix, Colomer ha destacat el projecte que s'ha posat ja en marxa des de la Generalitat junt amb les universitats per a impulsar els paisatges i rutes i ha ressaltat "el gran potencial que tenen iniciatives d'este tipus per a impulsar la nostra història i cultura" i ha assegurat que "el nostre deure és crear rutes que permeten ampliar el nostre potencial turístic i desestacionalitzar la temporada".

En esta línia, Francesc Colomer ha ressaltat que des de la Generalitat "estem treballant en la força de la complementarietat", i ha explicat que "actualment estem treballant en l'elaboració d'un pla d'espais turístics que permetrà articular noves rutes complementant diferents destinacions".

El responsable de Turisme de la Generalitat ha assenyalat l'interés que mostra el mercat britànic per l'oferta complementària, en concret per realitzar rutes de senderisme i també pel cicloturisme, "per això, en esta edició de la fira ens hem centrat a diversificar l'oferta de la Comunitat Valenciana i impulsar els productes complementaris al sol i platja, per a atraure un nombre més gran de britànics fora de temporada".

Segons ha informat "els britànics valoren l'estil mediterrani, la tranquil·litat, l'esport, la naturalesa i la riquesa gastronòmica i cultural que podem oferir-los", alhora que subratllat que "volem ser una destinació diferenciat, singular i honesta, reconeguda per la nostra essència mediterrània".

Cal destacar que durant esta edició de la fira, la primera a què assistix Francesc Colomer com a responsable de la política turística de la Comunitat, la promoció de l'Agència Valenciana del Turisme "s'ha centrat a donar un impuls a l'oferta complementària de la Comunitat en el seu principal mercat estranger".

En este sentit, Colomer ha destacat que a pesar que el turisme britànic "viatja principalment a la Comunitat per a gaudir del nostre consolidat turisme de sol i platja, cada vegada són més els britànics que desitgen conéixer la nostra oferta de turisme cultural i gastronòmica".

El responsable de la política turística de la Generalitat ha valorat molt positivament la participació de l'Agència Valenciana del Turisme en la World Travel Market (WTM) de Londres, "on hem assentat les bases per a pròxims acords amb l'objectiu d'impulsar tota l'oferta turística de la Comunitat".

Galeria d'imatges