Presidència
Agència Valenciana de Turisme

La Comunitat Valenciana promociona la seua oferta de turisme de negocis a Toronto

05/11/2015
- Turisme participa en INTERACTION 2015, la Convenció Global d'American Express Meetings & Events que es fa a Toronto del 6 al 8 de novembre
L'Agència Valenciana de Turisme promociona l'oferta de turisme de negocis de la Comunitat en INTERACTION 2015, la Convenció Anual Global d'American Express Meetings Events & que es fa enguany a Toronto (Canadà) del 6 al 8 de novembre.

Es tracta d'una convenció que enguany promocionarà la destinació Espanya i a la qual es preveu que assistisquen prop de 800 organitzadors professionals de congressos de tot el món.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que des de la Generalitat "apostem per impulsar el turisme MICE perquè contribueix a desestacionalitzar l'oferta, suposa beneficis per al sector i a més, obri les portes de la Comunitat a l'arribada de potencials futurs turistes".

En aquesta línia, Colomer ha explicat que "els turistes que ens visiten amb motiu d'un congrés, negoci o per un viatge d'incentiu, és un potencial turista perquè pot tornar en una altra ocasió de vacances".

Cal destacar que el producte MICE és un dels productes d'actuació promocional prioritària de la Comunitat Valenciana pel seu gran potencial com a font d'ingressos turístics i la seua àmplia oferta d'aquest producte al llarg de tota la Comunitat Valenciana.

És per això que l'Agència Valenciana de Turisme ha previst en el seu calendari promocional incloure la participació de la Comunitat Valenciana en aquesta Convenció, on Fira València assisteix també dins de l'espai de la Comunitat Valenciana.

Aquesta acció promocional a Toronto s'uneix a les realitzades enguany en el mercat nord-americà per la Generalitat, el propòsit de les quals ha sigut el de reforçar el turisme de negocis, el de creuers, el cultural i el gastronòmic, productes més demanats per aquest mercat. Així, la Comunitat Valenciana ha participat en les convencions MICE realitzades a Las Vegas i Chicago, així com en la fira de creuers de Miami i en el 10th Annual Starchefs Congrés (ICC) de Nova York.

Sobre el turisme MICE en la Comunitat

A la Comunitat Valenciana, la demanda MICE ha experimentat un creixement considerable en els últims anys. Destaca, entre altres destinacions, la ciutat de València i Alacant, que han aconseguit un posicionament molt bo en el sector que es deu tant a les infraestructures i inversions públiques i privades desenvolupades en els últims anys com a la intensa labor de promoció efectuada.

Anualment tenen lloc a la Comunitat més de 1.200 reunions, congressos i convencions, i la ciutat de València és seu de més del 60% d'aquests, la qual cosa l'ha situat com a tercera destinació a Espanya en reunions internacionals segons l'Associació Internacional de Congressos i Convencions (ICCA).

En 2014 els turistes internacionals van realitzar un total de 317.021 viatges a la Comunitat per motiu de negocis, el 5,7% dels turistes estrangers que van visitar la Comunitat. Aquests turistes van realitzar una despesa de 304 milions €. Aquestes xifres suposen un augment del 15% en el nombre de turistes de negocis respecte a 2013, i un creixement del 8,4% en la seua despesa. (Dades EGATUR/ FRONTUR).

Els turistes espanyols van realitzar més de mig milió de viatges per treball i negocis (508.950 viatges) a la Comunitat. El 3,1% dels viatges dels espanyols a la Comunitat van tindre com a motivació principal els negocis.

Les perspectives de futur d'aquest producte turístic són optimistes a la Comunitat Valenciana, ja que es parteix d'una situació molt favorable, tant en termes d'oferta adaptada a les necessitats específiques d'aquest tipus de turista com de posicionament nacional i internacional de les destinacions mes vinculades al turisme de congressos.