Presidència
En el DOCV

La Generalitat impulsa la tramitació electrònica per a les declaracions de festes d'interés turístic

10/11/2015
La Generalitat impulsa la tramitació electrònica per a les declaracions de festes d'interés turístic
- Hui es publica el nou decret que regula el procediment electrònic per a la declaració de festes, itineraris, publicacions i obres audiovisuals
- Es tracta d'un dels primers expedients administratius íntegrament electrònics de la Generalitat sense presència de paper en cap fase del procés
La Generalitat ha impulsat un nou decret per a regular el procediment electrònic per a la declaració de festes, itineraris, publicacions i obres audiovisuals d'interés turístic de la Comunitat Valenciana, segons publica hui el Diari Oficial de la Comunitat (DOCV).

És una nova normativa l'objectiu de la qual és millorar l'eficàcia de l'Administració i avançar en la línia de la simplificació i racionalització dels tràmits administratius. Amb ella el Consell pretén contribuir al desenvolupament de la societat de la informació i modernitzar l'Administració de la Comunitat Valenciana.

En aquest sentit, el nou decret, competència de l'Agència Valenciana del Turisme, entrarà en vigor en un termini de dos mesos i facilitarà a l'usuari el procediment de sol·licitud de festes d'interés turístic de la Comunitat.

Cal destacar que és un dels primers expedients administratius íntegrament electrònics de la Generalitat, sense presència de paper en cap de les fases del procés, fins a la resolució final de concessió i la publicació en el DOCV.

El decret complementa i modernitza la normativa de les declaracions d'interés turístic actualment en vigor, el Decret 119/2006 de 28 de juliol del Consell, regulador de les declaracions de Festes, Itineraris, Publicacions i Obres Audiovisuals d'Interés Turístic de la Comunitat Valenciana.

El president de l'Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha volgut destacar la posada en marxa del nou decret, ja que "fomenta la modernitat i l'obertura de l'administració als avanços tecnològics, al mateix temps que implica més agilitat i comoditat per als usuaris". A més, "aquesta nova norma -ha continuat- també mostra l'objectiu de dotar l'Administració de més transparència".

Finalment, Colomer ha dit que "des de la Generalitat continuarem treballant per a introduir millores en aquest sentit i aconseguir un funcionament àgil, senzill, transparent, pròxim als ciutadans i que millore la gestió entre administracions".

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

- Declaracions del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer