Presidència

Colomer aposta per un nou model turístic per a Villena basat en la qualitat i en la gestió supramunicipal

02/12/2015
Colomer aposta per un nou model turístic per a Villena basat en la qualitat i en la gestió supramunicipal
- El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha clausurat la Jornada de Formació Turística per a Equips de Govern Locals a Villena
- Posteriorment, ha fet l'obertura de la Jornada de Llançament del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (SICTED) en el municipi
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, aposta per un nou model turístic per a Villena "basat en la qualitat i en l'excel·lència", alhora que ha advocat per traçar una estratègia supramunicipal, que permeta "crear sinergies i transformar l'oferta turística de Villena en un producte singular i competitiu".

Així ho ha fet constar hui Colomer durant la visita al municipi de Villena, on ha clausurat la Jornada de Formació Turística per a Equips de Govern Locals i, posteriorment, ha fet l'obertura de la Jornada de Llançament del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (SICTED), acompanyat de l'alcalde del municipi, Francisco Javier Esquembre.

La Jornada de Formació Turística per a Equips de Govern Locals ha reunit a Villena més de 37 participants de 20 municipis de la comarca, i l'objectiu ha sigut formar alcaldes, regidors de turisme i tècnics municipals en matèries relacionades amb el sector turístic.

D'altra banda, la Jornada del SICTED ha reunit més d'una desena d'empreses i serveis de la localitat, interessats a adherir-se a esta iniciativa, que permetrà millorar la qualitat i l'excel·lència de l'oferta turística de la destinació.

Compromís per una aliança creativa i conjunta

Durant la Jornada de Formació Turística Local, Colomer ha destacat que "ens trobem en un moment propici per a la governança col·laborativa i estes jornades constituïxen un bon preàmbul". De la mateixa manera, ha assenyalat que "el turisme ha de guanyar jerarquia en les organitzacions locals, ser un tema d'estat que ens permeta vertebrar l'economia i el nostre territori".

En este sentit, ha animat els presents a apostar clarament per una estratègia supramunicipal que permeta crear sinergies i transformar l'oferta turística de Villena en un producte singular i competitiu.

Al mateix temps, ha incidit en el fet que "el govern valencià no pot viure més temps regalant anys sense compartir amb les universitats públiques un camí comú"; "hem de traçar una aliança creativa i conjunta per a construir un nou model turístic per a tots els valencians i valencianes", ha afegit.

Este cicle de jornades es traslladarà a diferents municipis de la Comunitat Valenciana durant les pròximes setmanes, i tractaran entorn dels models turístics, els recursos i els productes turístics, les destinacions, la planificació estratègica o els paisatges valencians. A més, compten amb especialistes de les universitats de la Comunitat Valenciana: Universitat d'Alacant (UA), Universitat Jaume I de Castelló (UJI) i Universitat de València (UV).

Aposta per la qualificació i la recerca de l'excel·lència

Durant l'acte d'obertura de la Jornada SICTED, el president de l'Agència Valenciana del Turisme ha ressaltat l'aposta de la Generalitat per "la qualificació i la recerca de l'excel·lència, amb l'objectiu de posar en valor els destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana".

En esta línia, ha indicat que "la gent busca experiències singulars i úniques, per la qual cosa entre tots hem de transformar la nostra oferta en productes competitius i saber comercialitzar-los".

Colomer ha assenyalat que l'arrancada del SICTED a Villena "és el compliment d'un compromís adquirit per la Generalitat i que hui es materialitza a través de la jornada de presentació del projecte"; a més, ha afegit que "mostra l'interés per consolidar Villena com una destinació de rellevància a la Comunitat Valenciana, no sols per l'important llegat històric que té, sinó també pels seus recursos i serveis turístics".

El SICTED és una metodologia de la Secretaria d'Estat de Turisme que té com a objectius principals obtindre un nivell homogeni de qualitat en tots els serveis en què interactua un turista en una destinació. La Comunitat Valenciana ocupa la segona posició en l'àmbit nacional en nombre de destinacions que hi participen, amb un total de 24 destinacions adherides, i en l'actualitat són més de 700 els serveis turístics que aposten per este model.

Galeria d'imatges