Presidència

L'Agència Valenciana de Turisme llançarà una campanya centrada en l'hospitalitat com a element diferenciador de la Comunitat Valenciana

07/12/2015
- L'objectiu, tal com ha destacat el secretari autonòmic de Turisme, és "incidir en la professionalització del sector a través de la formació"
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha avançat que aquesta iniciativa estarà centrada a conscienciar, no sols el sector sinó tota la societat, "que el turisme és cosa de tots"

"?És imprescindible una conjura col·lectiva i una implicació a tots els nivells per a dotar de prestigi la Comunitat Valenciana i que, des de l'exterior, ens vegen com el que som: una terra diversa, plural i única, però sobretot acollidora i amb valors".

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha avançat hui que l'Agència Valenciana de Turisme té previst posar en marxa una campanya centrada en l'hospitalitat per a "conscienciar, no sols el sector sinó també tota la societat, que el turisme és cosa de tots". En concret, es tracta d'involucrar tant professionals que treballen en aquest sector com la societat valenciana en general en la concepció de la Comunitat Valenciana com una destinació acollidora i hospitalària, a més d'incidir en la repercussió aquest sector té econòmicament i socialment.

Per a Colomer, "és imprescindible aconseguir una conjura col·lectiva, una implicació a tots els nivells per a dotar de prestigi la Comunitat Valenciana i que, des de l'exterior, ens vegen com el que som: una terra diversa, singular i única, però sobretot acollidora, on predominen valors com la convivència". D'aquesta manera, la campanya tindrà caràcter autonòmic i, no sols comptarà amb el vessant promocional en mitjans convencionals, sinó que s'estendrà a establiments hotelers, restaurants, taxis, oficines de turisme i tots aquells llocs vinculats a la recepció de turistes.

A això cal sumar una estratègia de comunicació en línia, també en xarxes socials, així com la implicació de valencians de referència "que exercisquen d'ambaixadors de la nostra terra, que facen valer la nostra imatge a escala nacional i internacional". En aquest sentit, des de l'Agència Valenciana de Turisme es treballarà per involucrar en aquesta iniciativa tot tipus de col·lectius socials i professionals de referència perquè contribuïsquen a estendre aquest concepte d'hospitalitat al voltant del qual girarà la campanya.

Aquesta iniciativa, que es posarà en marxa abans de la pròxima campanya estival, s'estendrà al llarg de tot l'any, ja que també es vincularà a un nou programa de formació destinat al sector turístic, que serà impartit des de la xarxa de Centres de Turisme (CDT) de la Generalitat.

L'objectiu, tal com ha destacat el secretari autonòmic de Turisme, és "incidir en la professionalització del sector a través de la formació". En aquest sentit, Colomer ha subratllat que el "tracte humà en el sector turístic és fonamental, per això el nostre objectiu és formar i sensibilitzar tots els actors que formen part d'aquest relat col·lectiu de la necessitat de dotar de major prestigi la Comunitat Valenciana", alhora que ha incidit que és "fonamental fer valer el concepte de l'hospitalitat com a element diferenciador i característic enfront d'altres conceptes amb què se'ns ha relacionat i que, per desgràcia, no ens han beneficiat en els últims anys".