Presidència
Segons dades de l'INE

Les pernoctacions hoteleres a la Comunitat Valenciana s'incrementen un 4,8% fins a novembre

22/12/2015
Les pernoctacions hoteleres a la Comunitat Valenciana s'incrementen un 4,8% fins a novembre
- Destaca el bon comportament de la demanda estrangera, que registra un increment del 5,8%, i del 4,1% en la demanda nacional
- Colomer destaca que aquests resultats "ens han de motivar per a no relaxar-nos i per a intensificar les nostres polítiques de diversificació de l'oferta i augment de la rendibilitat"
Els hotels de la Comunitat Valenciana van arribar als 25,1 milions de pernoctacions entre gener i novembre, fet que suposa un 4,8% més respecte al mateix període de l'any anterior, segons les dades difoses hui dimarts per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

Hi destaca el bon comportament de la demanda estrangera, que va augmentar un 5,8% el nombre de pernoctacions als hotels de la Comunitat durant el passat mes, amb un total de 10,7 milions.

Per la seua banda, la demanda nacional també ha incrementat notablement les pernoctacions als hotels durant 2015 respecte al mateix període de 2014, en un 4,1%, amb un total de 14,4 milions de pernoctacions.

El secretari autonòmic de Turisme i Comerç, Francesc Colomer, ha destacat que aquestes xifres "mostren la fortalesa del sector turístic i corroboren que 2015 està sent un bon any". Però al mateix temps ha incidit en el fet que "aquests resultats han de motivar-nos per a no relaxar-nos i per a intensificar les nostres polítiques de diversificació de l'oferta turística i augment de la rendibilitat hotelera".

L'Enquesta d'Ocupació Hotelera de l'INE mostra que el nombre de viatgers als hotels de la Comunitat Valenciana va créixer en el període gener-novembre un 5,7%, amb un total de 7.283.136 viatgers registrats.

Quant al nombre de viatgers, l'enquesta mostra increments tant en la demanda nacional com en l'estrangera. Així, la demanda nacional ha incrementat el nombre de viatgers un 6,6% interanual i la demanda estrangera un 4,1%.

Pel que fa a les dades del passat mes de novembre, l'enquesta mostra que, a pesar que es va incrementar el nombre de viatgers un 3,3%, les pernoctacions van descendir un 4% respecte a novembre de 2014.

El responsable de la política turística ha assenyalat que des de la Generalitat "ja hem iniciat un camí que s'ha de seguir i continuarem treballant per a impulsar la desestacionalització i incrementar la rendibilitat, i amb aquest objectiu hem llançat aquesta mateixa setmana una campanya de promoció i comunicació amb el lema "Comunitat Valenciana. És hora de tornar".

En la campanya es difonen distints productes turístics de la Comunitat valenciana com el turisme urbà i cultural, sol i platja, interior i actiu, naturalesa, gastronomia, festes, a més de festivals. També s'hi veuen reflectits diferents segments socials com el turista jove, les famílies, els turistes més actius, el grup social sénior, i els segments LGTB i accessible, a fi de fomentar un turisme inclusiu i obert a tots els col·lectius socials.

Francesc Colomer ha insistit en el fet que "està dirigida als diferents segments de la societat, de manera que tots senten que la Comunitat és una destinació integradora i oberta, perquè la intenció de l'Agència Valenciana del Turisme és dir al turista: "Sou tots benvinguts".

Galeria d'imatges