Presidència
Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències

112 Comunitat Valenciana es reforça la nit de Cap d'Any i el dia Cap d'Any un 21,4 %

28/12/2015
- Un centenar de persones vetlaran per la seguretat de valencians i visitants durant les dues jornades festives
- La nit de Cap d'Any, els torns de personal del telèfon 112 Comunitat Valenciana s'incrementen un 38,8 %, i el dia Cap d'Any, un 5,6 %
L'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències reforçarà un 21,4 per cent els torns d'operadors, coordinadors i supervisors del telèfon d'emergències 112 Comunitat Valenciana els dies 31 de desembre i 1 de gener, segons ha informat el director general de l'agència esmentada, Josep Maria Àngel.

En aquest sentit, Josep Maria Àngel ha indicat que aquest increment dels torns del personal del servei d'emergències es fa "per a garantir la diversió de la festa i la seguretat dels ciutadans en uns dies en què s'incrementa el trànsit de persones al carrer i el nombre de desplaçaments per carretera".

En concret, durant la jornada de la nit de Cap d'Any el reforç de la sala d'atenció de telefonades serà del 38,8 per cent, ja que passa de 49 a 68 persones, mentre que el dia Cap d'Any el reforç serà d'un 5,6 per cent, ja que passa de 54 a 57 persones. En total, durant les jornades de la nit de Cap d'Any i del dia Cap d'Any, un centenar de persones entre supervisors, operadors i coordinadors vetlaran per la seguretat de valencians i visitants que utilitzen aquest servei telefònic.

A més del personal previst per a aquests dies, el director general ha assenyalat que la plataforma operativa del servei 112 Comunitat Valenciana té la capacitat de dimensionar-se en funció de les emergències que puguen tindre lloc.

D'aquesta manera, Josep Maria Àngel ha recomanat a tots els ciutadans que hagen de desplaçar-se per carretera que s'informen de la situació meteorològica abans d'iniciar qualsevol viatge i que extremen totes les mesures de precaució per a evitar accidents de trànsit.

Finalment, el director general ha indicat que la Generalitat, amb aquestes mesures, "persegueix oferir als ciutadans i organismes públics un servei integrat d'informació i comunicacions que optimitze les intervencions en emergències i satisfaça les necessitats dels usuaris".

El telèfon 112 Comunitat Valenciana és un servei gratuït de la Generalitat, disponible a qualsevol hora del dia i de la nit, els 365 dies de l'any, que atendrà les peticions i gestionarà l'ajuda urgent apropiada per a cada cas de valencians i visitants que estiguen en territori de la Comunitat.

D'altra banda, el telèfon 112 Comunitat Valenciana, que ha renovat recentment el certificat ISO 9001: 2008, és un dels serveis d'emergències amb majors nivells de qualitat en la gestió i atenció d'Espanya. Es va posar en funcionament l'any 1999 i des de llavors i fins a la fi d'any està previst que haja atés fins un total de 60 milions de telefonades.