Presidència

Colomer destaca que un 30% del pressupost de l'Agència Valenciana del Turisme es destinarà a projectes a la província de Castelló

07/01/2016
- El secretari autonòmic de Turisme ha presentat als mitjans de Castelló el pressupost i els principals projectes de l'Agència Valenciana del Turisme

- Francesc Colomer ha ressaltat que el pressupost per a l'Agència Valenciana del Turisme s'incrementa en un 20% per a 2016
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat als mitjans de comunicació de Castelló el pressupost i els principals projectes de l'Agència Valenciana del Turisme per a 2016 en un desdejuni informatiu.

Colomer ha assenyalat que el pressupost de l'Agència Valenciana del Turisme "s'incrementa un 20% per a 2016, amb més de 38 milions d'euros" i ha destacat que aquest increment del pressupost "posa de manifest la clara aposta del mateix president Ximo Puig per aquest sector".

Durant el trobada amb els mitjans de comunicació de Castelló, Francesc Colomer ha ressaltat que del pressupost de l'Agència Valenciana del Turisme que es pot territorialitzar, "pràcticament un 30% es destinarà a la província de Castelló, un percentatge molt més gran que en anys anteriors, ja que habitualment ens tocava menys d'un 11% en relació al pes poblacional".

Així mateix, Francesc Colomer ha explicat que el pressupost de l'Agència Valenciana del Turisme "seguirà un discurs inspirat en la lluita per a trencar l'oblit i reivindicar la perifèria, de la qual cosa, a la província de Castelló, en sabem molt".

El president de l'Agència Valenciana del Turisme ha anunciat que durant aquesta legislatura "treballarem en un pla d'espais turístics entorn del paisatge i vertebració del territori, que serà un dels projectes estrela de la legislatura".

En aquest sentit, Colomer ha explicat que "hem d'identificar els recursos, mancomunar esforços i transformar-los en productes, per això un dels nostres objectius prioritaris és la necessitat de crear espais turístics sensats i creïbles i per a aconseguir aquest objectiu treballarem junts amb la universitat".

El secretari autonòmic de Turisme ha recordat "la ferma aposta de l'Agència Valenciana del Turisme pel turisme cultural, i en aquesta línia ha ressaltat "que es van a impulsar rutes culturals com la dels càtars, els ibers i també els dinosaures".

A més, una altra de les apostes del nou Consell és "l'impuls d'un nou relat de turisme basat en valors" i en esta línia ha ressaltat que "la Comunitat Valenciana i Castelló és una província hospitalària, oberta, accessible, per això hem de posar en valor un turisme inclusiu, sense fronteres i obert a tots".

Pressupostos de l'Agència Valenciana del Turisme, província de Castelló

Respecte al pressupost de l'Agència Valenciana del Turisme destinat exclusivament a la província de Castelló, Colomer ha ressaltat que pràcticament un 30% del pressupost que es pot territorialitzar arribarà a la província de Castelló".

Per àrees, destaca que per a la coordinació administrativa i per a infraestructures turístiques, es destinarà un total de 887.000 euros, un 28,5% del pressupost total de l'Agència per a les tres províncies.

En esta línia, el president de l'Agència Valenciana del Turisme ha ressaltat el programa de de millora de les infraestructures turístiques per a les platges de la província. "Hem d'aportar valor a les platges, per això reforçarem la idea de platges qualificades i atractives", ha assenyalat.

Cal destacar que per a la conservació de les platges de la província de Castelló es destinaran 210.000 euros. A més, per a infraestructures turístiques s'invertiran 457.000 euros a la província de Castelló, i per al desenvolupament de la Xarxa de BTT, 20.000 euros.

A més, el responsable de Turisme de la Generalitat ha aprofitat per a anunciar que el nou Consell "posarà en marxa un CdTi a Morella"per al qual el pressupost de l'Agència Valenciana del Turisme destina 200.000 euros.

Colomer ha assenyalat que el CdTi de Morella "serà un CdT especial i singular on la"i" significa interior, innovació, investigació i a més, prolongació de l'Invat.tur", a més ha afegit que "el CdTi de Morella no sols es destinarà a formació turística, sinó que a més es desenvoluparan nous programes de formació centrats en l'hospitalitat com l'amabilitat i tracte al turista".

Respecte al pressupost de màrqueting i comunicació turística per a la província de Castelló ascendeix als 633.000 euros. En aquesta àrea destaca el pressupost de 90.000 euros per a accions de promoció de productes turístics a la província, més de 100.000 euros per a màrqueting col·laboratiu o 113.000 euros per a l'adequació i millora de la Xarxa Tourist Info de la província de Castelló, entre altres partides per a la província.

La partida per a coneixement i intel·ligència turística a la província de Castelló comptarà amb un pressupost de 1.487.000 euros; i el pressupost per a competitivitat turística es xifra en 400.000 euros, xifra que suposa un 40% del total de l'Agència per a les tres províncies.

Francesc Colomer ha ressaltat que "quatre dels deu plans estratègics que realitzarà l'Agència Valenciana del Turisme, es faran a la província de Castelló, amb la col·laboració de la Diputació i les mancomunitats". En concret, al llarg de 2016 està previst destinar 100.000 euros d'inversió a la les mancomunitats dels Ports, Alt Palancia, Espadà-Millars i a l'Associació Intermunicipal Catí-Culla-Benassal i Ares, respectivament.

Sobre aquests plans, Colomer ha explicat que "es tracta de plans a tres anys i estaran centrats, fonamentalment, en l'interior". En aquest sentit, ha recordat que una altra de les apostes del Consell és l'interior, "cada euro que situem en l'interior repercuteix també en el nostre litoral", ha afegit.