Presidència
Turisme

Colomer destaca que prop d'un 45% del pressupost de l'Agència Valenciana del Turisme es destinarà a projectes en la província d'Alacant

08/01/2016
- El secretari autonòmic de Turisme ha presentat als mitjans d'Alacant el pressupost i els principals projectes de l'Agència Valenciana del Turisme
- El pressupost total per a l'Agència Valenciana del Turisme s'incrementa en un 20% per a 2016
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat als mitjans de comunicació d'Alacant el pressupost i els principals projectes de l'Agència Valenciana del Turisme per a 2016 en un desdejuni informatiu.

Colomer ha assenyalat que el pressupost de l'Agència Valenciana del Turisme "s'incrementa un 20% per a 2016, amb més de 38 milions d'euros" i ha destacat que este increment del pressupost "posa de manifest la clara aposta del Consell per este sector".

Durant la trobada amb els mitjans de comunicació a Alacant, Francesc Colomer ha ressaltat que del pressupost de l'Agència Valenciana del Turisme que es pot territorializar, "pràcticament un 45% es destinarà a la província d'Alacant".

Francesc Colomer ha explicat que el pressupost de l'Agència Valenciana del Turisme "seguirà un discurs inspirat en la lluita per a trencar l'oblit, reivindicar la perifèria i crear bases per a vertebrar millor la Comunitat Valenciana".
Així mateix, el màxim responsable de l'Agència Valenciana del Turisme ha assenyalat que estos pressupostos "responen a un nou model de turisme que se centrarà en la recuperació de l'essència del que som i que aposten per singularitzar la nostra oferta turística, apostant per la cultura, el paisatge, el patrimoni i les nostres festes davant de l'estandardització".

A més, Colomer ha assenyalat que el pressupost se centra en la gestió de la indústria turística i els seus actors, basada en la governança col·laborativa i la integració de l'empresari, a més d'una visió del mercat en el disseny de l'estratègia futura del turisme de la Comunitat Valenciana".

En este sentit, ha explicat que es posaran en marxa "taules de treball de desenrotllament de producte, així com diferents grups d'innovació amb la universitat per a transferir coneixement al sector i també es col·laborarà amb els empresaris i les cambres de comerç".

Durant la presentació dels pressupostos, el president de l'Agència Valenciana del Turisme ha ressaltat que el repte de l'Agència Valenciana del Turisme "és millorar la rendibilitat del negoci turístic a més de desestacionalitzar".

En esta línia ha anunciat que durant esta legislatura "treballarem en un Pla d'Espais Turístics entorn del paisatge i vertebració del territori, que serà un dels projectes estrela de la legislatura, perquè hem d'identificar recursos de qualitat dels territoris, ja que tot allò que aporte valor a l'oferta i oferisca atributs de singularitat ha de transformar-se en productes turístics".

El secretari autonòmic de Turisme ha recordat "la ferma aposta de l'Agència Valenciana del Turisme pel turisme cultural" i en esta línia ha ressaltat "que s'impulsaran rutes culturals i temàtiques enfocades a recuperar el relat històric per a atraure nous segments de demanda".

A més, una altra de les apostes del nou Consell és "l'impuls d'un nou relat de turisme basat en valors" i en esta línia ha ressaltat que "la Comunitat Valenciana i Castelló és una província hospitalària, oberta, accessible, per això hem de posar en valor un turisme inclusiu, sense fronteres i obert a tots".

Pressupostos de l'Agència Valenciana del Turisme província Alacant

Respecte al pressupost de l'Agència Valenciana del Turisme destinat exclusivament a la província d'Alacant, Colomer ha ressaltat que pràcticament un 45% del pressupost que es pot territorializar arribarà a la província d'Alacant".

Per àrees, destaca que per a la coordinació administrativa i per a infraestructures turístiques, es destinarà un total d'1.415.000 euros, un 45,5% del pressupost total de l'Agència per a les tres províncies.

En esta línia, el president de l'Agència Valenciana del Turisme ha ressaltat el programa de de millora de les infraestructures turístiques per a les platges de la província. "Donarem un nou impuls a les platges i al litoral amb una nova generació d'infraestructures per a diferenciar i qualificar la nostra oferta de turisme de platja".

Cal destacar que per a la conservació de les platges de la província d'Alacant es destinaran 370.000 euros. A més, per a infraestructures turístiques s'invertirà 665.000 euros en la província d'Alacant. A més, es destinaran 360.000 euros per a la posada en marxa de l'oficina Tourist Info Alacant.

Respecte al pressupost de màrqueting i Comunicació turística per a la província d'Alacant ascendix a 1.112.000 euros. En esta àrea destaca el pressupost de 90.000 euros per a accions de promoció de productes turístics a la província, 572.000 euros per a màrqueting col·laboratiu o 100.000 euros per a l'adequació i millora de la Xarxa Tourist Info de la província d'Alacant, entre altres partides per a la província.

La partida per a Coneixement i Intel·ligència Turística en la província d'Alacant comptarà amb un pressupost de 2.552.000 euros; el destinat a l'àrea de formació i acceleració empresarial serà de 2.665.000 euros; i el pressupost per a competitivitat turística es xifra en 300.000 euros.

Francesc Colomer ha ressaltat que "tres dels deu plans estratègics que realitzarà l'Agència Valenciana del Turisme, es faran en la província d'Alacant, amb la col·laboració de la Diputació i les mancomunitats". En concret, al llarg de 2016 està previst destinar 100.000 euros d'inversió a les mancomunitats de l'Alcoià i el Comtat, de les Valls del Vinalopó i Vall de Pop, respectivament.

Sobre estos plans, Colomer ha explicat que "es tracta de plans a tres anys i estaran centrats, fonamentalment, en l'interior". En este sentit, ha recordat que una altra de les apostes del Consell és l'interior, "cada euro que situem en l'interior repercutix també en el nostre litoral".

Talls de veu relacionats

- Declaracions del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer.