Presidència
Promoción Turística

L'Agència Valenciana del Turisme edita una línia de publicacions temàtiques per a donar a conéixer els seus nous productes i buscar nous segments

31/01/2016
L'Agència Valenciana del Turisme edita una línia de publicacions temàtiques per a donar a conéixer els seus nous productes i buscar nous segments
- Es tracta de cinc nous fullets enfocats a la Ruta de la Seda, turisme accessible, turisme LGBT, gastronòmic i turisme natural
- Colomer: "El nostre objectiu és ampliar les edicions vigents i millorar el posicionament de Comunitat Valenciana en nous segments turístics"
L'Agència Valenciana del Turisme ha editat una línia de publicacions temàtiques de caràcter promocional amb nous productes turístics, que reforça l'actual campanya de comunicació de l'Agència posada en marxa a finals de 2015 davall el lema Comunitat "Valenciana. És hora de tornar".

En concret, es tracta de cinc fullets enfocats a turisme accessible, a turisme LGBT, a turisme gastronòmic, a turisme actiu i d'interior i a la Ruta de la Seda. La nova publicació de gastronomia porta el lema "És hora de venir a l'únic lloc on estimaràs la paraula DIETA" i apunta les fortaleses de la Comunitat com a destinació gastronòmica, amb els seus 12 restaurants amb estreles Michelin, els seus productes denominació d'origen i la seua dieta mediterrània, declarada Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

"Massa temps sense deixar-se portar. És hora de perdre's i no voler trobar-se", és el lema triat per al nou fullet de turisme natural, el qual invita a recórrer més de 4.000 km d'itineraris per a bicicletes de muntanya a través de la Xarxa de Centres BTT de la Comunitat o conéixer escenaris naturals únics, on gaudir de l'oci i l'aventura.

Per la seua banda, el nou flyer de turisme accessible gira entorn d'«Aquesta terra és per a gaudir-la sense barreres», i invita a conéixer les platges accessibles del nostre litoral, els recorreguts naturals adaptats, el nombre de museus accessibles o els recursos turístics amb adaptacions apropiades perquè el turista no trobe barreres en la seua visita.

La publicació dirigida al segment LGBT porta el lema "Vingues amb qui vingues, ho direm ben alt. Sou tot@s benvingut@s" i ofereix una imatge de la Comunitat com una destinació acollidora. Així mateix, apunta a l'oferta d'esdeveniments específics enfocats a aquests visitants, com el Benidorm Pride o Moncofa Orgull.

D'altra banda, el nou fullet de la Ruta de la Seda pretén que la ciutat de València recupere el seu protagonisme entre les mítiques ciutats de la Ruta de la Seda i projecte internacionalment el seu valuós patrimoni historicoartístic. Cal assenyalar que València ha sigut designada com Focal Point d'Espanya en la Plataforma Ruta de la Seda de la UNESCO. A més, les Corts Valencianes van declarar València com a Ciutat de la Seda 2016.

"Una guia per a donar a conéixer nous productes"

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha explicat que "aquests nous fullets serviran de guia els turistes perquè coneguen els productes que volem potenciar aquesta nova legislatura". En aquesta línia, ha recordat que de cara a 2016 el seu departament treballarà a generar sinergies positives entre àmbits com ara turisme i cultura, turisme i gastronomia, turisme i medi natural i turisme i accessibilitat; la qual cosa "ens obrirà noves oportunitats de cohesió econòmica, social i territorial en el marc del procés de planificació i gestió turística integral que hem iniciat ja amb la resta de departaments de l'Administració de la Generalitat".

A més, "volem avançar cap a un model turístic responsable, sostenible i obert a tot tipus de segments de població, d'ací el lema "Sou tot@s benvingut@s" utilitzat en l'actual campanya de comunicació «És hora de tornar", ha afegit. A açò cal sumar l'estratègia iniciada per l'Agència Valenciana del Turisme per a desestacionalitzar i vertebrar el territori, "perquè el nostre objectiu és mostrar la Comunitat Valenciana com el que som: un territori divers, plural, amb oferta variada i amb una àmplia varietat de productes per al gaudi de tots", ha subratllat Colomer.

"Amb aquesta nova línia de publicacions, que ja ha començat a distribuir-se a través dels diferents certàmens turístics en què estem participant -ha continuat-, pretenem ampliar les edicions vigents i millorar el posicionament de la Comunitat Valenciana en nous segments turístics".

De fet, cal destacar, entorn de la creativitat d'aquestes noves publicacions, que la unió de quatre dels cinc fullets (ja que el de Ruta de la Seda està concebut com un producte singular i específic) conformen un cercle perfecte, "però divers, la qual cosa suposa la imatge de complementarietat que volem transmetre, la màxima coral de tot allò que som i que volem mostrar als que ens visiten".

Finalment, cal assenyalar que l'Agència Valenciana del Turisme té entre les seues competències la difusió i la promoció de l'oferta turística de la Comunitat Valenciana, els seus productes i destinacions en els diferents segments. A aquest efecte, requereix disposar de publicacions per al seu ús en accions de venda (promocions, fires, etc.) i postvenda (oficines de turisme, congressos i altres punts de recepció de visitants), atés que aquests materials constituïxen ferramentes necessàries per a la comunicació positiva del destinació Comunitat Valenciana i la seua oferta turística.

Per a consultar les noves publicacions:

http://va.comunitatvalenciana.com/viatge/publicacions/cv-per-coneixer-la

Galeria d'imatges