Presidència

L'Agència Valenciana de Turisme obri 24 expedients sancionadors a huit plataformes que anuncien habitatges turístiques per internet

11/02/2016
- El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha remarcat que, "no pot existir sensació d'impunitat" i ha recordat de que "aquestes plataformes han d'entendre que el Govern valencià aposta per l'allotjament reglat"
- Les plataformes són Homeaway, Niumba, Mil anuncios, Airbnb, Booking, Onlyapartments, Fotocasa y Muchosol
- Les empreses disposen de quinze dies per a realitzar al·legacions i poden enfrontar-se a una sanció de fins a 90.000 euros de multa per incomplir la Llei de Turisme
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha anunciat hui que l'Agència Valenciana de Turisme ha obert 24 expedients sancionadors a huit plataformes que anuncien habitatges turístics per Internet. En concret es tracta de Homeaway, Niumba, Mil anuncios, Airbnb, Booking, Onlyapartments, Fotocasa y Muchosol.

A cada una d'aquestes se li ha obert un total de tres expedients, un per cada província. El motiu, en tots els casos, és publicitar en les seues respectives pàgines web habitatges turístics sense fer constar el número d'inscripció en el Registre d'Empreses, la qual cosa suposa una infracció de la Llei de Turisme. De fet, aquesta infracció està qualificada en la Llei com a molt greu, i pot ser sancionada amb un màxim de 90.000 euros de multa.

Per la seua banda, Colomer ha destacat que "aquestes plataformes tan potents han d'entendre que el Govern Valencià fa una aposta per l'allotjament reglat". En aquest sentit, s'ha referit tant a hotels, càmpings, allotjaments rurals i apartaments, "però sempre que es tracte d'aquells que donen la cara, que són economia real i productiva, que generen riquesa, imatge i ocupació".

Així, el secretari autonòmic de Turisme ha deixat clar que "no apostarem per la competència deslleial, l'intrusisme, el frau fiscal o les rendes opaques", alhora que ha insistit en el fet que "és una qüestió d'entendre l'economia i el turisme d'una forma correcta". Per això, ha insistit també en el fet que "hem de fer un gran esforç de pedagogia i aconseguir un gran acord perquè tots els operadors turístics compartim un model basat en la transparència, la qualitat i la legalitat".

De fet, cal recordar que aquesta és una qüestió que preocupa molt el sector turístic i que ha sigut un dels principals compromisos del nou Consell. Durant la passada temporada estival ja es va posar en marxa una campanya d'inspecció turística i de sensibilització, que tornarà a repetir-se enguany, així com la creació d'una taula d'instrusisme que començarà a reunir-se aquest mateix mes. A açò cal sumar que s'han mantingut algunes trobades amb aquestes plataformes per a advertir de la necessitat que complisquen la llei però, a pesar d'això, encara registren irregularitats.

Ara, les empreses disposen de quinze dies des de la recepció d'aquest acord per a realitzar al·legacions. En este sentit, l'acord d'iniciació que han rebut és únicament una fase preliminar d'un procés que pot ser llarg i en el qual cap també la possibilitat que les empreses decidisquen col·laborar i atendre el requeriment que se'ls fa i eliminar del seu web els allotjaments no inscrits. Si açò succeeix, aquesta circumstància es tindria en compte com a atenuant en la tramitació de l'expedient, que podria acabar així en una advertència i evitar la sanció.

Talls de veu relacionats

- Declaracions del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer