Presidència
Línea de colaboración

La Policia Local de València s'integra dins del Servei d'Emergències "1·1·2 Comunitat Valenciana"

18/02/2016
- José María Ángel i Sandra Gómez han firmat una declaració d'intencions amb la finalitat de millorar l'atenció ciutadana
El director general de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, i la regidora de Protecció Ciutadana de l'Ajuntament de València, Sandra Gómez, han subscrit hui una declaració d'intencions encaminada a la firma d'un conveni de col·laboració per a la integració de la Policia Local de València i el seu telèfon 062 en el sistema de gestió d'emergències 1·1·2.
L'objectiu d'aquesta línia de col·laboració és millorar i augmentar la qualitat del servei que es presta als ciutadans en matèria de Seguretat i Emergències en la ciutat de València, on es reben la major part de telefonades al 112.

José María Ángel ha celebrat la incorporació de la Policia Local en la plataforma de l'1·1·2, a l'entendre que resultava necessari perquè "possibilitarà donar una millor resposta i sumar en la mobilització dels recursos coordinats que es gestionen". La Policia Local de València se suma, d'aquesta manera, a les quasi 120 agències que treballen dins de l'1·1·2.

Per la seua banda, Sandra Gómez ha explicat que aquesta integració era un mandat legal que no es complia des de fa més de deu anys, temps en què en funcionar de manera separada la resposta a l'emergència ha sigut de 8 minuts. "Ara -ha indicat la regidora-, l'objectiu és reduir aqueixos 8 minuts a 0".

Ambdós han coincidit a afirmar que en matèria de Seguretat i Emergències, les institucions han d'invertir en coordinació i comunicació «alhora que resulta de vital importància la modernització de les plantilles perquè si milloren les plantilles, millorarà la resposta a les Emergències que reclamen els ciutadans», han afirmat.

El telèfon únic d'emergències "112 Comunitat Valenciana" és l'instrument de la
Generalitat per a l'atenció i gestió de telefonades d'emergència: accidents, incendis, inundacions, urgències sanitàries, seguretat ciutadana, rescats. Es presta per mitjà de l'atenció telefònica de les telefonades d'emergència efectuades pels ciutadans, l'avís immediat dels distints organismes implicats en la seua resolució, així com la coordinació d'aquests.

S'atenen totes les telefonades realitzades des de qualsevol punt de la Comunitat durant les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any, sense cap cost i garantint un adequat tractament de les dades de caràcter personal. El servei atén telefonades realitzades en castellà i valencià, les dues llengües oficials de la Comunitat, però també aquelles realitzades en anglés, francés i alemany. A més, a través de la web: www.112.cv.com , s'ofereix informació general a la ciutadania (recomanacions davant de situacions d'emergència, informació en temps real sobre incidents, nivells de risc: incendis, vents, precipitacions, etc.)