Presidència

Huete destaca la labor que realitza l'Invat.tur per a traslladar al sector turístic les ferramentes clau per a millorar la competitivitat

25/02/2016
Huete destaca la labor que realitza l'Invat.tur per a traslladar al sector turístic les ferramentes clau per a millorar la competitivitat
- L'Invat.tur ha acollit la jornada professional «Accions de màrqueting en metacercadors per a respondre a les tendències del mercat".
- Este desdejuni, organitzat per Trivago i Invat.tur, pretén informar als hotels de la Comunitat de les tendències de la destinació
La directora general de Turisme, Raquel Huete, ha ressaltat que des de l'Agència Valenciana del Turisme "continuarem treballant en la nostra estratègia centrada a traslladar al sector turístic les tendències i les ferramentes clau per a millorar la competitivitat".

En aquesta línia, ha destacat "la labor que es realitza des de l'Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat.tur) a través del desenvolupament de jornades, fòrums seminaris mensuals; o l'elaboració de baròmetres de xarxes socials; i informes sobre posicionament en línia de marques turístiques, amb l'objecte de difondre entre els distints agents del sector turístic tota aquella informació que puga facilitar la presa de decisions".

Així s'ha expressat Raquel Huete durant la inauguració del desdejuni "Accions de màrqueting en metacercadors per a respondre a les tendències del mercat" que s'ha organitzat per cinquena temporada en l'Invat.tur.

Cal destacar que aquesta jornada, organitzada per Invat.tur i Trivago, un dels grans agents en la distribució hotelera, pretén informar els hotels de la Comunitat de les tendències de la destinació i les claus per a realitzar una estratègia de màrqueting en cercadors.

Per a este desdejuni de treball s'han inscrit més de 128 participants, dels que el 90% són hotelers. A més dels alumnes de l'IES Mediterrània de Benidorm i de l'IES Tirant lo Blanc d'Elx, que han seguit la jornada per streaming.

La jornada, l'ha impartida Diego Alonso, d'Industry Mànager Trivago Spain, i ha analitzat el treball de Trivago com a metacercador, les principals tendències de la Comunitat Valenciana a Trivago, a més del màrqueting en metacercadors.

Durant la inauguració, la directora general de Turisme ha recordat que amb els "Desdejunis Invat.tur, pretenem generar un fòrum de debat a través de la participació de professionals pioners en àmbits relacionats amb la gestió turística, com ho és Trivago, i així, acostar els nostres empresaris i professionals turístics a diferents realitats del sector, connectant l'activitat empresarial amb el territori, i facilitant a més l'intercanvi d'informació i de coneixement entre els agents del sector".

Així mateix, Huete ha assenyalat que a hores d'ara "ens trobem immersos en un món global i canviant, al qual la indústria turística no és aliena, i això ens obliga a una adaptació i investigació constants per a desenvolupar nous mecanismes i ferramentes que impulsen la investigació, el desenvolupament i la innovació", i ha afegit que "per això necessitem conéixer molt bé els que són clients nostres i com accedir a ells".

En aqueste sentit, Raquel Huete ha fet insistit en el nou perfil de demanda que segons les tendències de 2016 "apunten cada vegada més a un turista que vol viure noves experiències, més sostenibles, més improvisades, més tecnològiques i que compra a través de dispositius mòbils, perquè ara els viatgers tenen totes les opcions a un clic", alhora que ha recordat que no s'ha d'oblidar que estem prestant un servei i hem de prestar-lo de manera eficient.

Per això, ha ressaltat la importància d'organitzar jornades com els "Desdejunis Invat.tur", per a "compartir coneixements i millorar entre tots la competitivitat del sector turístic de la Comunitat Valenciana".

Galeria d'imatges