Presidència
Fins al 19 de març

L'Agència Valenciana del Turisme organitza un 'fam trip' per a incrementar l'arribada de turistes escocesos a la Comunitat Valenciana

16/03/2016
L'Agència Valenciana del Turisme organitza un 'fam trip' per a incrementar l'arribada de turistes escocesos a la Comunitat Valenciana
- Durant aquesta setmana s'ha organitzat un viatge a la Comunitat per als empleats de BARRHEAD Travel, l'operador turístic més important d'Escòcia
- Per al secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, "amb aquest tipus d'accions promocionem les nostres destinacions de forma eficaç i directa"
L'Agència Valenciana del Turisme ha organitzat un viatge de familiarització, fam trip, per a agents de viatge de l'operador britànic BARRHEAD Travel amb l'objectiu d'incrementar l'arribada de turistes escocesos a la Comunitat Valenciana.

Aquest 'press trip', que es desenvolupa des de dilluns passat i fins al pròxim 19 de març, està organitzat per l'Agència Valenciana del Turisme en col·laboració amb el patronat de turisme de la Costa Blanca i l'Oficina Espanyola de Turisme a Londres i amb la participació de Visit Benidorm, Turisme de Guardamar del Segura i Torrevieja.

Cal destacar que BARRHEAD Travel es tracta d'un operador turístic amb oficina central a Glasgow i el més gran grup d'agències de viatge d'Escòcia, amb una xarxa de 62 oficines a peu de carrer, agència en línia i agents que treballen des de casa que empren a més de 850 persones.

Aquest viatge és fruit de la reunió mantinguda amb aquest operador turístic durant la passada edició de la fira World Travel Market a Londres, on els responsables de BARRHEAD Travel van manifestar el seu interés per organitzar un viatge de familiarització per als seus empleats, de manera que pogueren conéixer la destinació Benidorm i Costa Blanca.

Per això, en aquest fam trip es portarà el grup a conéixer millor les destinacions de Guardamar, Torrevieja i Benidorm així com la contornada d'aquests municipis. El viatge inclou visites a platges, instal·lacions hoteleres, camps de golf, així com zones d'interior, i inclourà també dues jornades de treball durant les quals els agents de viatge britànics realitzaran trobades amb professionals del sector turístic de les zones visitades.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que aquest viatge "té com a objectiu donar a conéixer els nostres atractius turístics i els recursos esportius el mercat britànic, concretament a Escòcia, de forma eficaç i directa, ja que arribem al turista a través dels agents de viatges del principal operador turístic".

Mercat britànic a la Comunitat Valenciana

El Regne Unit és el principal emissor per a la Comunitat, amb una quota sobre el total de turistes estrangers rebuts el 2015 (dades fins a setembre) del 32,3%. En 2014 aquesta va ser del 34,6%. La Comunitat és la seua quarta destinació a Espanya i la segona peninsular després d'Andalusia. L'evolució d'aquest emissor en 2015 fins a setembre, està sent molt positiva ja que, si bé la xifra de turistes ha sigut semblant (1,7 milions), els indicadors de despesa mostren un notable creixement que supera el del conjunt d'Espanya: la seua despesa total ha augmentat un 9,6% (1,3 milions €) i la seua despesa mitjana diària un 3,1% (84 €).

Les pernoctacions també segueixen una evolució positiva en 2015. Les hoteleres han crescut un 13% en el període gener-setembre 2015 (3,9 milions de pernoctacions).

Galeria d'imatges