Presidència
Comité de Ética del Turismo

El Comité d’Ètica del Turisme reforçarà la formació i la innovació per a fer valdre el turisme responsable a la Comunitat Valenciana

21/06/2022
El Comité d’Ètica del Turisme reforçarà la formació i la innovació per a fer valdre el turisme responsable a la Comunitat Valenciana
  • El secretari autonòmic de Turisme ha presidit la reunió del Comité d’Ètica del Turisme al CdT de València
  • Entre les mesures acordades, destaca el desenvolupament d’un diagnòstic de situació per a conéixer el grau d’implantació del Codi Ètic

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presidit al Centre de Turisme (CdT) de València la reunió ordinària del Comité d’Ètica del Turisme, l’òrgan consultiu encarregat d’impulsar la implementació del Codi Ètic del Turisme Valencià.

Una trobada en la qual s’ha acordat reforçar la formació i l’hospitalitat com a línies de gestió prioritàries, per a fer-ho es fomentaran accions formatives tant transversals com específiques.

A més, s’incentivarà la innovació al servei de l’ètica en turisme, a través de l’anàlisi de dades i tendències turístiques, així com fer valdre el turisme responsable com a valor diferenciador de la Comunitat Valenciana.

A la reunió han assistit, a més del president del Comité d’Ètica, Francesc Colomer, el vicepresident, Herick Campos; representants de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP); representants d’associacions turístiques empresarials, sindicats i universitats, així com de l’Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (Avacu).

Mesures acordades

Durant la reunió del Comité d’Ètica del Turisme, s’ha aprovat la versió vigent del Codi Ètic del Turisme Valencià (CETV), del qual formen part en l’actualitat un total de 1.839 entitats de la Comunitat Valenciana.

Així mateix, el Comité també ha acordat el programa de treball i el full de ruta a seguir en els pròxims mesos. Entre les mesures pactades, destaca el diagnòstic de situació de la implantació del CETV. Per a fer-ho, s’avaluaran les prop de dues mil empreses adherides per a identificar les bones pràctiques del sector i estimar-ne el grau de compliment.

L’objectiu és ajustar així les recomanacions al sector per a incentivar-ne l’aplicació, i adaptar les campanyes de promoció i comunicació sobre el turisme ètic i responsable.

Actualment, la campanya impulsada per Turisme CV reflecteix la imatge de qualitat de l’oferta turística i de serveis que es presten al visitant des de paràmetres de sostenibilitat i respecte a l’entorn. A més, s’hi mostra la Comunitat Valenciana com una destinació integradora, que ofereix totes les facilitats per a un turisme accessible a tots els col·lectius.

Una altra de les línies d’acció que ha acordat el Comité és la millora en la gestió del registre de les entitats adherides, amb una nova base de dades que facilite els tràmits. Així mateix, de cara al programa d’ajudes 2023 de Turisme CV, per a les empreses beneficiàries no només serà necessari estar adherides al CETV, sinó que s’haurà de complir un catàleg específic de bones pràctiques.

Galeria d'imatges