Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
Transport públic

Obres Públiques inicia la construcció d’un pas de vianants subterrani a Meliana davall de la línia 3 de Metrovalencia

22/06/2022
Obres Públiques inicia la construcció d’un pas de vianants subterrani a Meliana davall de la línia 3 de Metrovalencia
  • Les obres compten amb una inversió de la Conselleria de més un milió d’euros i tenen un termini d’execució de 12 mesos
  • Aquest nou pas inferior facilitarà l’accés segur dels habitants de la zona sud-oest a l’estació i connectarà la part sud-oest del nucli urbà amb la nord-est

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha iniciat les obres de construcció d’un pas inferior per a vianants davall de la infraestructura de la línia 3 de Metrovalencia, al costat de l’estació d’FGV a Meliana.

Les obres compten amb una inversió de més un milió d’euros i tenen un termini d’execució de 12 mesos. Per la seua ubicació, aquest nou pas inferior és de gran importància per a facilitar l’accés a l’estació i connectar la part sud-oest del nucli urbà amb la nord-est.

L’actuació, que ha previst el departament que dirigeix la consellera Rebeca Torró, crearà un nou accés segur a l’estació de metro per a veïns i veïnes de la zona sud-oest del nucli urbà de Meliana en evitar que hagen de travessar les vies pel pas a nivell existent al carrer Juli Benlloch. El nou pas inferior també millorarà la connexió entre les zones sud-oest i nord-est del nucli urbà en habilitar un nou punt d’encreuament de les vies, que dona continuïtat per als vianants al viari dels dos costats. 

Amb aquests objectius, l’obra preveu la construcció d’un pas inferior en la zona dels carrers Pintor Rafael Cardells i Isabel de Villena, al sud-oest de les vies, amb el carrer València al nord-est, a una distància de 120 metres al sud de l’estació del ferrocarril.

El pas inferior dissenyat consisteix en un caixó de formigó armat, amb una longitud total de 9,20 metres. Les escales es componen de dos trams rectes, perpendiculars entre si, i amb replanell intermedi. Així mateix, es construiran dos ascensors, un en cada extrem del pas inferior, per a garantir l’accessibilitat per a persones de mobilitat reduïda, i de dimensions suficients per a baixar o pujar bicicletes.

El disseny adoptat busca la integració urbanística de l’actuació en l’entorn, i el conjunt d’ascensor i escala s’ha dissenyat compacte, en un recinte reduït circular tipus ‘pati anglés’, similar al construït a l’estació de la xarxa de Metrovalencia en Plaça Espanya.

El procediment de construcció projectat consisteix en l’execució del caixó al costat de les vies i posteriorment ubicar-lo sota aquestes mitjançant empenyiment, minimitzant l’afecció a les vies i a la circulació ferroviària. L’actuació s’ha dissenyat tenint en compte la zona de reserva per a la doble via i la urbanització de l’entorn immediat.

Aquesta actuació està inclosa en els fons del Mecanisme de recuperació i resiliència (MRR) corresponents a la Direcció General d’Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible.

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat té entre les seues funcions impulsar les actuacions encaminades al desenvolupament de models de mobilitat sostenible, entre els quals els relacionats especialment amb el foment de la intermodalitat i l’ús del transport públic, així com el fet d’integrar-los en l’entorn urbà. 

Galeria d'imatges