Presidència
Promoció turística

Turisme llança la nova campanya publicitària estival 2022 amb la participació del raper alacantí Arkano

22/06/2022
El rapero alicantino Arkano en la presentación
  • La campanya és una evolució de l’anterior, centrada en un poema de Lope de Vega i amb el ‘claim’ ‘Qui ho ha viscut ho sap’
  • El secretari autonòmic de Turisme ha presentat la nova campanya a Alboraia, prèviament a l’acte de lliurament de banderes Qualitur
  • Assenyala que “és una campanya única, que recull el sentiment de tots els nostres visitants, fruit de l’aplicació de la intel·ligència artificial”
Alboraya.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat aquest dimecres a Alboraia la nova campanya de publicitat de Turisme Comunitat Valenciana, que arrancarà el pròxim mes de juliol i que ha comptat, en aquesta ocasió, amb la participació especial del raper alacantí Arkano i de les opinions de milers de turistes.

L’objectiu de la nova campanya, que és una evolució de la campanya anterior centrada en un poema de Lope de Vega i amb el ‘claim’ ‘Qui ho ha viscut ho sap’, és atraure noves demandes de turistes aquesta temporada estival.

Per al secretari autonòmic de Turisme, “el millor màrqueting comença en el producte turístic”, i ha assenyalat que “l’autenticitat i la singularitat” han de ser els valors diferencials de la destinació Comunitat Valenciana. En aquest sentit, ha advocat per “ser veritat, i no vanitat”.

Colomer ha volgut destacar, a més, que “remuntem ara aquesta campanya amb un altre ritme, amb una participació, la d’Arkano, que hi suma”. “El desig de la nova campanya –ha continuat– és no semblar-nos a ningú”.

El titular de Turisme ha insistit que “correspon a la Comunitat Valenciana liderar un estat d’ànim, propi de la postpandèmia, en què la remuntada emocional és viatjar i fer turisme”, hi ha afegit.

Característiques de la campanya

En aquesta ocasió, la nova campanya de publicitat manté l’eslògan i la poesia continua present, però en una versió contemporània i a partir de les experiències i les ressenyes de milers de persones. A més, compta amb la creació artística i la veu de l’alacantí Arkano.

Pel que fa a les novetats, i segons ha avançat Francesc Colomer, “per a aquesta temporada estiuenca hem renovat la campanya utilitzant un llenguatge més juvenil i contemporani, sense perdre els seus elements més emblemàtics, com la música i la poesia com a fil conductor”.

El secretari autonòmic ha recordat que “quan es tria una destinació de vacances les ressenyes en Internet són una gran font d’informació, i la Comunitat Valenciana és una de les millor valorades en els principals portals de turisme, amb centenars de milers de ressenyes positives”.

Per aquest motiu, Turisme Comunitat Valenciana, gràcies a una eina d’escolta social, ha reunit totes aquestes ressenyes i a través d’un algorisme ha seleccionat aquelles que contenien les paraules i les expressions que es repetien amb més freqüència, com ara llum, sol, paella, mar, Mediterrani o tradició.

Arkano, tres vegades campió del món i rècord Guinness d’improvisació, ha posat la màgia i ha transformat aquestes ressenyes analitzades, que ascendeixen a 3.000, en un emocionant i únic poema. El resultat és una campanya singular, que recull el sentiment dels visitants de la Comunitat Valenciana.

La campanya, que arrancarà el pròxim mes de juliol, comprén, a més, una campanya específica de ràdio i gràfica, a més d’una experiència digital.

Enllaços de la campanya:

Castellà: Quien lo ha vivido lo sabe 2 - YouTube

Castellà amb subtítols: Quien lo ha vivido lo sabe 2- Subtítulos - YouTube

Valencià: Qui ho ha viscut ho sap 2 - YouTube

Valencià amb subtítols: Qui ha viscut ho sap 2- Subtítols - YouTube

Galeria d'imatges