Presidència
Jornada Adestic

Colomer destaca que la revolució verda “serà tecnològica” i aposta per la transformació digital “per mitjà dels valors”

23/06/2022
Colomer destaca que la revolució verda “serà tecnològica” i aposta per la transformació digital “per mitjà dels valors”
  • El secretario autonómico de Turisme ha inaugurado la jornada sobre ‘Digitalización de los destinos turísticos’
  • Colomer señala que este verano será de “recuperación y de dinamismo” y reitera que “la estabilidad, la sostenibilidad y la desestacionalización” son las perspectivas más importantes

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha participat en la inauguració de la jornada ‘Digitalització de les destinacions turístiques’, en la qual els experts en intel·ligència turística aborden la importància de les eines tecnològiques per a potenciar la competitivitat en el sector.

La jornada ‘Digitalització de les destinacions turístiques’ està organitzada per Adestic, el clúster d’empreses innovadores per al turisme de la Comunitat Valenciana, en col·laboració amb Turisme CV. En la inauguració, Colomer ha estat acompanyat pel president d’Adestic i CEO de Safety Global, Santiago Sanus, i el director de Campus ESIC València, Agustín Carrilero.

Francesc Colomer ha reiterat el compromís de Turisme per la intel·ligència turística, “que ens permet anticipar i canviar el paradigma de gestió del model del turisme”, i ha apostat per impulsar la transformació digital “per mitjà dels valors”.

En aquest sentit, Colomer ha volgut destacar, a més, que “el turista prendrà la decisió en funció de les dades i no voldrà tindre remordiments en triar la seua destinació, voldrà que la seua experiència turística contribuïsca a la sostenibilitat”. A més, ha remarcat que és molt important la prescripció que es fa des de l’experiència. “És més important la prescripció d’un turista anònim que valora l’experiència viscuda que moltes altres accions promocionals”, ha subratllat Colomer.

El titular de Turisme també ha recordat que la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents (DTI) de la Comunitat Valenciana, impulsada per Turisme CV, compta ja amb 103 destinacions “enrolades en la transformació en clau d’intel·ligència turística”; així mateix, ha recalcat que, a més, els fons Next Generation “han elevat el turisme un escaló i generen espais d’oportunitat”.

Previsions per a l’estiu

Durant la jornada, Colomer ha assenyalat que tot sembla indicar que aquest estiu serà de “recuperació i de dinamisme”, encara que ha subratllat que “això no significa que siga un motiu de celebració especial”, ja que “venim d’un temps de moltes pèrdues en el sector”, i ha reiterat que “l’estabilitat, la sostenibilitat i la desestacionalització” de l’activitat turística són les perspectives més importants.

En la jornada s’han facilitat dades de reserves facilitades per la plataforma d’intel·ligència turística ForwardKeys, integrada en Adestic. Així, la Comunitat Valenciana preveu recuperar el 94 % de les arribades de turistes internacionals de 2019 al juliol i a l’agost.

Segons la informació facilitada pel cap d’Intel·ligència de Mercat en ForwardKeys, Juan Gómez García, la Comunitat preveu recuperar el 94 % de les arribades de turistes internacionals de 2019 al juliol i a l’agost. A més, la capacitat aèria programada, hui dia, per a vols internacionals a la Comunitat aquest estiu és de 2,2 milions de seients. Respecte als principals mercats d’origen quant a capacitat programada de les aerolínies, la llista l’encapçalen el Regne Unit, França, Països Baixos, Alemanya, Itàlia, Bèlgica, Noruega, Suècia, Suïssa i Irlanda.

D’altra banda, les dades sobre les reserves anticipades per a arribades internacionals en els mesos de juliol i agost de 2022, indiquen que els cinc mercats amb un major creixement respecte a l’estiu de 2019 són Dinamarca, amb un 80 % més; Bèlgica, amb un 75 %; Suècia, amb un 61 %; Alemanya, amb un 46 %; Noruega, amb un 39 %; els Estats Units, amb un 19 %, i Països Baixos, amb un 12 %.

Perfil socioeconòmic alt i més dies d’estada

Pel que fa al turisme internacional, els indicadors parlen d’una millora del perfil socioeconòmic del turista i de l’increment del seu poder adquisitiu, ja que les reserves en cabina ‘premium’ creixen un 43 % respecte a 2019.

A més, els mateixos indicadors assenyalen que creixen les estades d’entre 6 i 13 nits, la qual cosa repercutirà positivament en l’estada mitjana. També creix la grandària dels grups, ja que els viatges en família i/o grups xicotets passen del 50 % al 52 % del total de les arribades, i, a més, augmenten un 3 % els viatges de grups de quatre persones.

Per al president d’Adestic, Santiago Sanus, aquestes dades són fonamentals per a entendre el mercat i afrontar la temporada i reivindiquen la necessitat i la importància de les noves eines tecnològiques i innovacions com el ‘big data’ o la intel·ligència artificial per a la recuperació i sostenibilitat del sector.

Galeria d'imatges