Justícia, Interior i Administració Pública
Sala 1·1·2

La Generalitat reforça un 24 % la plantilla del telèfon d’Emergències 1·1·2 durant l’estiu

03/07/2022
Sala de operadores del 1·1·2 Comunitat Valenciana.
  • El major increment es produirà en els torns de nit (42 %) i en el nombre de persones que atenen en anglés (60 %)

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha reforçat els torns del servei del telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana per a oferir una atenció més àmplia durant l’estiu. Així, durant els mesos de juliol i agost, la sala comptarà amb un increment mitjà del 24 % sobre la plantilla habitual del servei, amb un augment de persones operadores del 25 % i de coordinadores, el 19 %.

El reforç més important de persones operadores respecte a un mes ordinari es produirà en el torn de nit. S’ha previst un increment mitjà del 42 % sobre el servei habitual i és la franja de dilluns a dijous la que més augmenta en personal, amb un 67 %. En el cas dels caps de setmana, l’increment és inferior (24 %), perquè en el dimensionament habitual ja es preveu més presència de personal.

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José M. Ángel, ha explicat que “el telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana centralitza totes les trucades telefòniques urgents perquè qualsevol ciutadà o ciutadana puga sol·licitar els serveis públics d’emergències sanitàries, extinció d’incendis, salvament, seguretat ciutadana i protecció civil”. En opinió d’Ángel, “l’objectiu del telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana és contribuir a donar una resposta ràpida, senzilla, eficaç i coordinada en diversos organismes i institucions a les demandes urgents d’assistència que faça qualsevol ciutadà en el territori valencià”.

El reforç dels torns d’estiu es realitza amb l’objectiu que les telefonades de la ciutadania de la Comunitat, i les dels milers de turistes que la visiten en època estival, siguen ateses amb la màxima celeritat i diligència. I és que el telèfon 1·1·2 està establit com el número únic d’assistència al ciutadà davant de qualsevol mena d’emergència a la Unió Europea i, per tant, és el número d’emergències de referència per a la major part de turistes que passen les seues vacances d’estiu en territori valencià.

A més de contestar les telefonades en valencià i castellà, s’atén també en anglés, francés i alemany. Precisament, s’ha incrementat el nombre de persones que atenen en idiomes estrangers un 27 % des de juny fins a setembre: 60 % en el cas de l’anglés, per ser el més demanat. Es pretén així oferir una resposta adequada a les necessitats especials que presenta la Comunitat Valenciana, en veure augmentar la seua població considerablement a causa del flux constant de turistes que es comuniquen en aquest idioma, sobretot en les zones del litoral.

D’altra banda, es compta també amb personal que atén telefonades en ucraïnés, amb motiu del conflicte bèl·lic i la crisi humanitària generada.

En total, seran 418 les i els professionals que prestaran servei durant l’estiu: 318 formen part de l’equip de persones operadores de sala i 100 exerceixen tasques de coordinació.

Aquest servei públic es caracteritza per oferir una resposta immediata les 24 hores dels 365 dies de l’any. D’aquesta manera, el telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana s’ha consolidat com un referent en la gestió de les emergències. Recentment, el subdirector d’Emergències, Jorge Suárez, i el cap de la Plataforma Tecnològica de l’1·1·2, Miguel Mollà, han rebut sengles medalles al Mèrit de la Protecció Civil per implementar a Espanya el sistema AML de geolocalització de trucades d’emergència.

Galeria d'imatges