Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
Transport público

La Generalitat posarà en servei el 13 de juliol el tram Teulada - Gata de Gorgos de la línia 9 del TRAM d’Alacant

10/07/2022
Imagen de la estación de Gata de Gorgos
  • La circulació ferroviària es prestarà en aquesta línia entre Benidorm i Gata de Gorgos, mentre que fins a Dénia es mantindrà el transport alternatiu d’autobús
  • S’han invertit més de 30 milions d’euros a renovar els 17 quilòmetres del traçat ferroviari entre Gata de Gorgos i Dénia

La Generalitat posarà en servei el dimecres 13 de juliol el tram Teulada - Gata de Gorgos de la línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant. Les obres realitzades en aquest tram, juntament amb les que s’han dut a terme fins a Dénia, han afectat més de 17 quilòmetres, amb una inversió superior als 30 milions d’euros.

Amb l’obertura d’aquest tram dimecres que ve, 13 de juliol, des de l’inici del servei, es recupera la connexió ferroviària directa entre Benidorm i Gata de Gorgos, i queda únicament el servei alternatiu d’autobús des d’aquesta localitat fins a Dénia.

Aquest últim tram fins a Dénia entrarà en servei abans que acabe l’any, com va anunciar el president de la Generalitat, Ximo Puig, una vegada es completen les obres de condicionament del taller de Dénia per a poder acollir els nous trens duals (dièsel-elèctrics).

La informació dels nous horaris està disponible en la pàgina web del TRAM d’Alacant, el telèfon gratuït d’informació d’Atenció al Client (900 72 04 72), les xarxes socials i l’app oficial del TRAM d’Alacant.

Actuacions realitzades

Amb aquesta actuació s’ha aconseguit renovar i modernitzar el tram, actuant en terraplens i talussos, i s’han canviat carrils, travesses i balast. Les obres realitzades permeten millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment.

En aquesta mateixa intervenció s’ha inclòs la tramviarització del tram urbà de Dénia, que ha permés integrar urbanísticament les vies, transformar els passos a nivell en encreuaments amb semàfors i eliminar els murs que tanquen les vies, de manera que s’ha assolit una avinguda molt més permeable i integrada urbanísticament i s’ha acabat amb la divisió que suposava el trenet en tallar Dénia per la banda sud.

Aquestes obres de renovació del tram Teulada-Dénia, igual que la resta de les que s’executen en aquesta línia, són actuacions susceptibles de ser cofinançades per la Unió Europea.

Galeria d'imatges