Presidència

La Generalitat preveu augmentar l’impacte turístic i econòmic a la Comunitat Valenciana amb la celebració del Benidorm Fest 2023

23/07/2022
La Generalitat preveu augmentar l’impacte turístic i econòmic a la Comunitat Valenciana amb la celebració del Benidorm Fest 2023
  • La Generalitat augmenta la col·laboració en el Benidorm Fest 2023 per a consolidar un èxit que només en xarxes socials ha suposat un impacte valorat en més de 13 milions d’euros
  • Es preveu una ocupació turística del 80 % durant els dies laborables del Benidorm Fest i un 85 % durant la final a Benidorm, el dissabte 4 de febrer
  • El director general de Turisme destaca que el Benidorm Fest situa la Comunitat Valenciana en el mapa del turisme, davant d’un públic diferent del tradicional i amb un impacte que multiplica l’efecte de la inversió
  • Anuncia la creació de la Setmana del Benidorm Fest, que preveu la celebració de més activitats musicals i actes culturals en tota la ciutat

La Generalitat aposta per la celebració del Benidorm Fest 2023 i preveu incrementar l’impacte turístic i econòmic del desenvolupament d’aquest esdeveniment a la Comunitat Valenciana i millorar els resultats obtinguts en la primera edició del festival.

Per això, la Generalitat augmentarà la col·laboració en 2023 perquè Benidorm Fest “consolide el seu èxit amb una nova edició que torna a projectar la Comunitat Valenciana a escala nacional i internacional”, ha assenyalat el director general de Turisme, Herick Campos.

Sobre aquest tema, el director general ha posat en relleu l’atractiu que suposa el festival per al públic jove, la qual cosa ofereix a Benidorm l’oportunitat d’obrir-se a altres mercats i sumar altres perspectives, a més d’atraure demanda fora de temporada alta, “la qual cosa repercutirà en la ciutat, la comarca i tota la Comunitat Valenciana”.

A més, ha destacat que es tracta d’un esdeveniment que situa la Comunitat Valenciana “novament en el mapa del turisme davant d’un públic diferent del tradicional, i amb un impacte de promoció i publicitat que multiplica l’efecte de la inversió”.

En aquest sentit, Herick Campos ha recordat que la Generalitat va injectar en l’edició passada al voltant d’un milió d’euros, “una xifra que es va multiplicar amb l’impacte generat en xarxes socials, valorat en més 13 milions d’euros”.

Ocupació

Segons ha explicat Campos, l’objectiu és arribar a un 80 % d’ocupació turística a la ciutat de Benidorm, durant els dies laborables del Benidorm Fest, i un 85 % durant la final del festival, que serà el dissabte 4 de febrer.

D’altra banda, el director ha assenyalat que només amb la celebració del festival en 2023 i amb les accions organitzades al voltant d’aquest per Generalitat i Ajuntament, amb la col·laboració d’RTVE, es preveu superar l’ocupació assolida a Benidorm en 2020.

Pel que fa a 2022, Campos ha recordat que l’estada es va incrementar més d’un 10 % respecte a l’ocupació de 2021, entorn de 4.000 pernoctacions més, només en hotels de la Costa Blanca i a Benidorm, i s’hi van sumar 1.000 turistes més dels habituals que van visitar Benidorm en les setmanes anteriors i posteriors al Benidorm Fest.

Novetats

Herick Campos ha detallat algunes de les novetats que presentarà la celebració del Benidorm Fest, entre les quals destaca l’augment de l’aforament del lloc de l’esdeveniment, així com un escenari “més atractiu”.

Entre les accions previstes per a assolir més difusió, el director ha destacat que el festival esdevindrà la Setmana del Benidorm Fest, en la qual estan previstes actuacions musicals i actes culturals en tota la ciutat, la qual cosa permetrà als visitants gaudir plenament d’aquest gran festival.

De la mateixa manera, Campos ha confirmat que s’ampliarà la capacitat del Palau L’Illa de Benidorm i es crearà el Benidorm Fest Village, perquè els ‘Benifans’ puguen seguir el festival durant tota la setmana amb música, visites dels participants, actes culturals, exposicions, xarrades, així com conferències sobre el festival i la seua història.

Repercussió del Benidorm Fest 2022

L’edició del Benidorm Fest 2022, que va tindre lloc el mes de gener passat, va assolir quotes de pantalla en televisió del 21 % durant la retransmissió de la gala i va arribar al 27,7 % en el minut d’or en la final, quan es va anunciar la guanyadora.

En les xarxes socials, el certamen musical, en el qual es tria la persona representant en el festival d’Eurovisió, va ser ‘trending topic’ a escala mundial amb 358 milions d’usuaris. En concret, l’impacte econòmic només en la xarxa Twitter va suposar aquella nit 13,3 milions d’euros. “S’obri, per tant, un mercat nou, que fa que la Comunitat Valenciana esdevinga una nova destinació atractiva”, ha conclòs el director general.

Galeria d'imatges

Vídeos relacionats

Talls de veu relacionats

Declaracions del director general de Turisme, Herick Campos