Presidència

Turisme reforça la promoció internacional d’Alacant a través d’un conveni amb el Patronat Municipal de Turisme d’Alacant

25/07/2022
Francesc Colomer firma el convenio de colaboración con la Presidenta del Patronato Municipal de Turismo y Playas de Alicante
  • Turisme Comunitat Valenciana destina 350.000 euros per a impulsar la promoció d’Alacant a professionals de mercats turístics internacionals
  • Colomer destaca la importància de la col·laboració amb Alacant per a millorar el “posicionament turístic d’una ciutat tan rellevant”

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha signat amb la presidenta del Patronat Municipal de Turisme i Platges d’Alacant, Mari Carmen Sánchez, un conveni de col·laboració entre les dues entitats per a la realització d’accions de promoció i màrqueting turístic al municipi durant 2022.

Un acord, a través del qual Turisme Comunitat Valenciana contribueix econòmicament amb un màxim de 350.000 euros per a la realització d’activitats vinculades a consolidar la ciutat d’Alacant com a destinació turística i contribuir a promocionar-ne l’oferta turística.

Francesc Colomer ha destacat la importància d’aquesta col·laboració per a millorar el “posicionament turístic d’una ciutat tan rellevant com Alacant”, al mateix temps que ha assenyalat que el turisme “és el principal motor d’Alacant i de la Comunitat Valenciana”.

A més, el titular de Turisme ha destacat que mitjançant aquest conveni oferim cobertura per a la “internacionalització en mercats consolidats i també en mercats emergents”, i ha anunciat que l’any que ve “continuarem mantenint aquesta aliança” amb el Patronat Municipal de Turisme i Platges d’Alacant.

Per la seua banda, Mari Carmen Sánchez ha destacat que aquest conveni “ha anat guanyant any rere any importància fins a arribar a la inversió actual”, i ha assenyalat que “més importants que la xifra d’inversió són les accions que es desenvoluparan”. Així mateix, la presidenta del Patronat Municipal de Turisme i Platges d’Alacant ha remarcat que gràcies a aquest acord “reprenem la promoció en els principals mercats turístics de la ciutat”. 

En aquesta línia, Sánchez ha explicat que ja s’han dut a terme accions en els mercats d’Alemanya i França, ha anunciat que es realitzaran també al Regne Unit, als països nòrdics i al Benelux. A més, ha afirmat que enguany, “com a novetat, reforcem la línia de turisme idiomàtic de la mà de la Universitat d’Alacant en el mercat japonés”.

Actuacions del conveni

Entre les actuacions que preveu aquest acord, destaquen les presentacions de la destinació Alacant a professionals de mercats turístics internacionals. Així, s’han realitzat presentacions a Suïssa i als països nòrdics (Göteborg i Hèlsinki).

També, es preveu realitzar presentacions a França, Bèlgica, els Països Baixos, el Regne Unit i el Japó, i es preveu fer un viatge de familiarització per a agents alemanys el pròxim mes de novembre.

A més, hi ha prevista l’organització del Congrés Internacional de Sostenibilitat Nàutica Esportiva, que tindrà lloc el 22 i 23 de setembre, i l’organització de la II Nit del Turisme d’Alacant, en què es reconeixerà el sector premiant empreses i personalitats que contribueixen a la bona imatge turística d’Alacant.

Aquest conveni respon al compromís de la Generalitat de mantindre el suport a les actuacions de promoció, comunicació i publicitat desenvolupades per les diverses entitats i associacions turístiques, tant públiques com privades.

Reunió Federació de les Fogueres de Sant Joan

El titular de Turisme també ha mantingut a Alacant una reunió amb la presidenta de la Federació de les Fogueres de Sant Joan, Toñi Martín Zarco, en la qual han analitzat possibles vies de col·laboració per a impulsar la promoció de les Fogueres.

Galeria d'imatges