Hisenda i Model Econòmic
Hacienda valenciana

L’Agència Tributària Valenciana posa en marxa un nou servei d’atenció telefònica personalitzada

08/08/2022
L’Agència Tributària Valenciana posa en marxa un nou servei d’atenció telefònica personalitzada
  • Les persones usuàries demanaran cita, i professionals de l’ATV els diran el dia seleccionat i l’hora aproximada per a informar-les i solucionar dubtes sobre diversos tributs
  • Arcadi España: “L’objectiu és donar servei a les i els contribuents sense que hagen de desplaçar-se a una seu física, de manera que s’estalvia temps i es guanya agilitat”

L’Agència Tributària Valenciana (ATV) ha posat en marxa un nou servei d’atenció telefònica personalitzada mitjançant el qual es posarà directament en contacte amb aquelles persones que ho sol·liciten per a informar-les i aclarir-los dubtes sobre els seus tributs.

Per mitjà d’aquesta nova eina, professionals de l’ATV contactaran amb els contribuents que facen una petició per a aquest servei, el dia seleccionat i l’hora aproximada triada per aquests, per a ajudar-los a omplir i presentar tres dels impostos que gestiona la Generalitat.

Es tracta de l’impost de transmissions patrimonials, que s’aplica en casos de compravenda d’habitatges, vehicles o en la realització d’ampliacions de capital empresarials; l’impost d’actes jurídics documentats, que grava la legalització de documents notarials, mercantils i administratius, i el de compravenda de vehicles, que s’aplica en el cas de transaccions de cotxes entre particulars.

“L’objectiu és ajudar els contribuents i donar-los servei cada vegada que ho necessiten sense que hagen de desplaçar-se a una seu física, de manera que totes les gestions estalvien temps i guanyen agilitat”, ha assenyalat el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España.

“Volem avançar cap a una nova administració més moderna, més eficient i més pròxima a la ciutadania, fent ús de totes les possibilitats i mitjans disponibles, tant telefònics com digitals i telemàtics. Tot això, sense oblidar l’atenció presencial, que continua sent necessària per a determinats col·lectius”, ha apuntat el conseller.

Arcadi España ha explicat que “els tributs vigents permeten finançar l’estat del benestar del qual tots gaudim, per això, des de la Generalitat, volem facilitar el compliment voluntari de les obligacions tributàries a tota la ciutadania donant-li el millor serveis i la màxima garantia de seguretat en les seues operacions”.

Accés al servei

Es podrà accedir a aquest servei des de la pàgina web de l’ATV, en l’apartat ‘Serveis a la ciutadania i sol·licitud de cita prèvia’. També podrà sol·licitar-se l’atenció telefònica directament fent clic en aquest enllaç.

Una vegada dins de l’aplicació caldrà triar l’opció de “L’ATV li telefona-Servei SAVI”, en què la persona usuària haurà d’indicar quan prefereix que un o una professional de l’Agència Tributària es pose en contacte amb ella.

Aquest nou servei s’emmarca en el Servei d’Assistència Virtual Integral (SAVI) de l’ATV, que té com a objectiu prestar de forma personalitzada i no presencial els serveis d’informació i assistència que habitualment s’ofereixen en l’oficina física. Pròximament estarà disponible també per a l’Impost sobre Successions i Donacions.

Galeria d'imatges