Presidència
Empreses turístiques 3.0

Turisme elabora unes guies per a empreses turístiques 3.0 amb l’objectiu de millorar la digitalització, la sostenibilitat i la competitivitat

11/10/2022
Presentació de les noves guies per a la transformació d’empreses turístiques 3.0
  • El secretari autonòmic ha inaugurat a l'Invat·tur una jornada informativa en què s'han presentat les noves guies i s'han mostrat casos pràctics
  • Colomer destaca que des de Turisme elaborem aquestes guies “per a adaptar-nos als reptes actuals, avançar en capacitat de resiliència, sostenibilitat i transformació digital en sis subsectors turístics”

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha inaugurat, aquest dimarts, la presentació de les noves guies per a la transformació d'empreses turístiques 3.0 a la seu de l'Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur) a Benidorm. Es tracta d'uns materials que s'han elaborat amb l'objectiu de millorar la digitalització, la sostenibilitat i la competitivitat de les empreses.

En la presentació s'han donat a conéixer les diverses guies, creades a través de l'Invat·tur, que estan dirigides específicament a empreses turístiques per a ensenyar-los a treballar fàcilment la digitalització en el dia a dia. S'han realitzat guies per a cada tipologia d'empresa turística: hotels, apartaments, càmpings, cases rurals, restaurants, agències de viatge, empreses de turisme actiu i guies turístiques.

Durant la seua intervenció, Colomer ha explicat que des de Turisme elaborem aquestes guies “per a adaptar-nos als reptes actuals, avançar en capacitat de resiliència, sostenibilitat i transformació digital en sis subsectors de l'àmbit turístic”, al mateix temps que ha remarcat que “el nostre deure és investigar i transvasar coneixement al món de l'empresa per a transformar-la”.

A més, el secretari autonòmic ha recordat que des de l'Invat·tur s'han realitzat 1.547 enquestes al sector per a “tindre un diagnòstic de l'empresa turística”, plasmat en l'Informe sobre digitalització, resiliència i sostenibilitat de les empreses turístiques de la Comunitat. Colomer també ha explicat que “aquest treball de camp ha permés l'elaboració d'aquestes guies, que pretenen ajudar a transformar les empreses turístiques”.

El secretari autonòmic de Turisme ha insistit que “no s'ha de perdre de vista que l'objectiu fonamental són els valors i els principis” i, en aquest sentit, ha apuntat que “l'empresa 3.0 també té valors i és important, perquè el mercat triarà aquells que els tinguen, que cuiden la seua reputació, la seua imatge i l'hospitalitat”.

Quant a la situació actual de la Comunitat Valenciana, Colomer ha afirmat que “tenim 103 municipis compromesos amb la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents, cosa que significa que hi ha una dinàmica en l'àmbit del municipalisme turístic molt activa”.

Així mateix, el titular de Turisme ha remarcat que, en relació al món de l'empresa, “hi ha associacions molt potents que tenen les idees molt clares, amb les quals col·laborem per a transformar el model, com, per exemple, programar la fi de la dependència de la gran turoperació i entendre els grans moviments de turistes que venen a la Comunitat”. 

En la jornada, a més de la presentació de les guies, s'ha mostrat el cas pràctic de l'empresa hotelera Grupo Pancho amb la intervenció del seu CEO, Francisco Quiles. A més, l'experta en digitalització de l'Institut Tecnològic d'Informàtica, Isabel Messeguer, ha explicat les diverses tecnologies que faciliten el treball de les empreses. 

Sobre les guies

Les diverses guies, que s'han realitzat per a cada tipologia d'empresa turística, estan ordenades per a facilitar solucions als professionals del turisme de la Comunitat Valenciana. Solucions amb les quals se'n millora el nivell d'aposta tecnològica, la gestió mediambiental i la competitivitat.

D'aquesta manera, s'estudien els recursos tecnològics vinculats als diversos moments del procés de compra i consum, que ha esdevingut qüestió imprescindible en un mercat cada dia més digital. 

També s'analitza la gestió sostenible de l'activitat turística, que va directament lligada a la sostenibilitat de la destinació. Finalment, s'examina la capacitat de competitivitat del sector turístic per a adaptar-se a un procés de contínua incertesa.

Més informació: Guies empreses turístiques 3.0.

Galeria d'imatges