Presidència
Formació

Turisme Comunitat Valenciana impulsa l’hostaleria al Racó d’Ademús

21/10/2022
Viatge de familiarització Racó d’Ademús
  • La Xarxa CdT desenvolupa un programa de formació i qualificació professional específic per a la comarca per a impulsar l'oferta hostalera
  • A més, agents, guies i periodistes han visitat Ademuz per a conéixer l'oferta turística a través d'un viatge de familiarització

Turisme Comunitat Valenciana, en col·laboració amb València Turisme, impulsa l'hostaleria a la comarca del Racó d'Ademús amb un programa específic que inclou accions de formació i promoció de la gastronomia i oferta turística local. 

D'aquesta manera, la Xarxa de Centres de Turisme Comunitat Valenciana ha impartit tres cursos a Ademuz en els quals s'han registrat 50 inscripcions. En concret, el mes de març passat es va realitzar el curs Cuina rendible i de proximitat, amb una duració de 40 hores; al maig es va impartir el curs Gestió i control de costos en restauració, i el programa finalitzarà, aquest mes d'octubre, amb el curs La gastronomia a Ademuz

Cal destacar que la formació s'ha planificat en coordinació amb l'Ajuntament d'Ademuz i la mancomunitat Rincón de Ademuz, a més dels empresaris turístics, amb la finalitat de donar resposta a les necessitats del teixit empresarial local i la demanda turística de la comarca.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat “la importància d'impulsar l'emprenedoria i la professionalització en les zones rurals, on el dèficit de professionals en l'hostaleria des de la pandèmia està afectant de manera important i, no obstant això, hi ha un important creixement en demanda turística”.

Agents de viatge i periodistes visiten Ademuz

El programa d'impuls a l'hostaleria del Racó d'Ademús ha inclòs, a més, la realització d'un viatge de familiarització amb agències de viatge, periodistes i bloguers de gastronomia de la Comunitat Valenciana. 

Aquest viatge de familiarització a Ademuz ha permés donar a conéixer als agents tota l'oferta d'allotjament i hostalera de la comarca, a més del projecte #AdemuzConLos5Sentidos. Sota aquesta marca, el municipi promociona el turisme experiencial en la destinació, que inclou visites guiades al nucli urbà i al poblat iber La Celadilla, a més de degustacions de la gastronomia local i altres activitats de turisme familiar i de naturalesa. 

Els agents i els comunicadors van començar la seua visita al molí de la Villa de Ademuz, on es troba l'oficina Tourist Info, oberta al públic tot l'any, i van continuar el recorregut pel municipi visitant el conjunt hidràulic, el riu Bohílgues, l'ermita Virgen de la Huerta i l'església arxiprestal San Pedro i San Pablo. 

Les persones participants també van assistir a un menjar de treball amb la presència del director de la Xarxa de Centres de Turisme Comunitat Valenciana, Javier Solsona; el director de València Turisme, Xavier Pascual; l'alcalde d'Ademuz, Ángel Andrés González, i diversos empresaris locals.

Cal destacar que entre els agents ha participat una agència especialitzada en turisme asiàtic i interessada a buscar noves experiències de turisme cultural d'interior atractives per al mercat xinés.

Galeria d'imatges