President
Promoció turística

La Generalitat acudeix a la Fira de Turisme de Londres amb un increment de l’ocupació turística del 89 % i quadruplica la inversió en el sector des de 2015

06/11/2022
La Generalitat acudeix a la Fira de Turisme de Londres amb un increment de l’ocupació turística del 89 % i quadruplica la inversió en el sector ...
  • Més de 21,6 milions de turistes van pernoctar a la Comunitat Valenciana en els nou primers mesos de l'any
  • Alacant incrementa els viatgers estrangers allotjats en hotels un 106 % al setembre i se situa com a la quarta província del país amb millor evolució 
  • Des de 2015 el pressupost de Turisme Comunitat Valenciana ha passat de 20,5 a 95 milions d'euros
  • Colomer: “L'objectiu és obrir l'angular i captar públic que busca producte especialitzat”

El president de la Generalitat, Ximo Puig, acudirà la setmana que ve a la Fira de Turisme de Londres (World Travel Market London), que se celebra del 7 al 9 de novembre, on farà valdre l'increment de l'ocupació turística del 89 % registrat a la Comunitat Valenciana durant els nou primers mesos de l'any. 

La Comunitat Valenciana va registrar de gener a setembre 21,6 milions de pernoctacions hoteleres, enfront dels 11,4 milions que es van realitzar en el mateix període de 2021, la qual cosa suposa un increment de més de 10 milions, segons les últimes dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

Atés el desglossament segons la procedència dels visitants, la Comunitat Valenciana incrementa les visites de residents a Espanya un 40 %, però especialment creixen els turistes estrangers amb un increment del 243 %.

Segons el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, aquestes xifres permeten confirmar “un fort repunt en el sector, que està molt a prop ja d'igualar els registres anteriors a la pandèmia, i que s'està revelant com un dels motors de la recuperació econòmica a la Comunitat Valenciana”. 

“El turisme constitueix un sector fonamental en el nostre teixit productiu, tant per la seua aportació al PIB com per la seua capacitat per a generar llocs de treball directes i indirectes. Per això des del Consell som conscients que aquest grup d'activitat constitueix una palanca fonamental de creixement”, ha explicat el secretari autonòmic. 

Francesc Colomer ha subratllat que des de la Generalitat s'estan impulsant diverses iniciatives que han permés dinamitzar les xifres d'aquest sector. “El Bo Viatge i el programa Imserso, que continuaran en l'exercici 2023, han contribuït a mantindre oberta l'oferta turística de la Comunitat Valenciana i a mantindre els llocs de treball que s'hi associen. Es tracta de dues iniciatives clau que han donat un gran resultat”, ha afirmat el secretari autonòmic. 

Es multiplica per 4 el pressupost des de 2015

La Generalitat destina en els seus pressupostos per a 2023 prop de 95 milions a Turisme Comunitat Valenciana, una xifra que multiplica per quatre la que rebia aquesta entitat en 2015, quan a penes s'assolien els 20,5 milions. 

“Aquest Consell ha posat el turisme com a eix fonamental de la seua política econòmica. No podem esperar que els turistes vinguen per si mateixos. És necessari invertir en diversificació, a millorar la qualitat, la imatge de marca i la promoció per a competir cada vegada millor en els mercats internacionals”, ha explicat Colomer. 

Creixen un 100 % les pernoctacions d'estrangers a Alacant

Ateses les xifres de pernoctacions hoteleres de setembre, la Comunitat Valenciana va registrar aquest mes 2,9 milions, la qual cosa suposa un increment del 30 %, amb 670.000 pernoctacions més que el mateix mes de l'any anterior. 

Per províncies, destaca l'evolució d'Alacant, que va registrar 1,7 milions de pernoctacions, xifra que suposa el 58 % del total de la Comunitat Valenciana. Aquesta província es va situar, a més, com a la quarta del conjunt del país amb un major increment de turistes estrangers, que van créixer un 106 % el setembre de 2022 respecte al mateix mes de 2021.

Importància del mercat britànic

La World Travel Market (WTM) constitueix, juntament amb la ITB de Berlín i Fitur a Madrid, un dels majors aparadors turístics del món. Turisme Comunitat Valenciana participa en l'esdeveniment amb un estand propi de 285 metres quadrats amb l'objectiu d'intensificar el contacte amb professionals britànics i facilitar l'arribada de viatgers del Regne Unit, ja que aquest país és un dels principals mercats emissors de turistes cap a terres valencianes.

En els nou primers mesos de l'any, la Comunitat Valenciana ha registrat més d'1,7 milions de turistes procedents del Regne Unit, la qual cosa suposa una quota superior al 25 % del total de turistes i un 390 % més que els rebuts en 2021. 

“El nostre objectiu en aquest certamen és augmentar la diversificació de la demanda britànica cap a nous productes turístics, com el birdwatching (observació d'ocells), la gastronomia, la cultura i el turisme urbà”, ha destacat Francesc Colomer. 

El secretari autonòmic ha recalcat també el bon dinamisme d'altres mercats internacionals, com el francés, l'italià, el nòrdic i el neerlandés. D'aquesta manera, ha informat que, segons dades que maneja el seu departament, “si es manté la tendència actual, s'estima que la Comunitat pot assolir en el conjunt de 2022 un total de 8,4 milions de turistes internacionals, la qual cosa suposaria recuperar el 88,4 % dels 9,5 milions rebuts en 2019”.

Galeria d'imatges