President
World Travel Market

Ximo Puig anuncia una inversió d'1,5 milions d'euros en promoció específica per a continuar reforçant el mercat turístic britànic

07/11/2022
Ximo Puig anuncia una inversió d'1,5 milions d'euros en promoció específica per a continuar reforçant el mercat turístic britànic
  • Destaca el paper "fonamental" del turisme del Regne Unit en 2022, amb 1,7 milions de visitants fins a setembre, que han aportat beneficis econòmics per valor de 1.800 milions d'euros 
  • Avança que abans que acabe 2022 "seran més de dos milions els turistes britànics que hauran vingut i que s'hauran generat més de 2.000 milions per a la prosperitat de la Comunitat"
  • Subratlla que les previsions turístiques per al tancament de l'exercici confirmen que 2022 és l'"any de la recuperació"
     
Londres.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que Turisme Comunitat Valenciana desplegarà una inversió d'1,5 milions d'euros destinada a continuar reforçant la promoció de l'oferta turística del territori valencià en el mercat turístic britànic.

Així ho ha avançat durant la seua visita a la fira de turisme de Londres, la World Travel Market London, que se celebra del 7 al 9 de novembre i que constitueix el certamen internacional més important d'aquestes característiques. 

Allí ha recordat el protagonisme "fonamental" del turisme britànic, el principal mercat emissor per a la Comunitat Valenciana, i la seua contribució a la desestacionalització de l'activitat turística, un objectiu estratègic per a la Generalitat. 

Puig ha explicat que, durant aquest any, i concretament fins a setembre, ja han arribat 1,7 milions de turistes procedents del Regne Unit a la Comunitat Valenciana, que han aportat 1.800 milions d'euros. A més, ha avançat que, "segurament, abans que acabe l'any, seran més de 2 milions els que hauran vingut i hauran generat més de 2.000 milions d'euros per a la prosperitat de la Comunitat", ha agregat.

Ximo Puig també ha destacat que les perspectives turístiques per a aquest hivern són molt positives i que les previsions per al tancament de l'exercici confirmen que 2022 és l'"any de la recuperació", amb el 90 per cent del que es va aconseguir en 2019. Tot això, segons ha afegit, permet confiar que en 2023 se superen les xifres d'aquest últim any prepandèmic, en el qual el sector va experimentar xifres rècord.

En aquest sentit, en els nou primers mesos de l'any 2022 s'ha constatat una clara recuperació de la demanda internacional, amb un increment del 156,7 % davant del mateix període de 2021, fins a aconseguir 6.706.242 turistes. Per mercats, el del Regne Unit és el més important, amb 1.712.363 turistes fins a setembre, fins al punt de ser el que més creix davant de 2021 (un 390,6 %), de manera que suposa ja el 25,5 % del total de turistes rebuts i s'aproxima a la quota que tenia el conjunt de la Comunitat Valenciana en 2019 (del 30 %), l'últim any prepandèmic.

Motor important per a la Comunitat Valenciana

Puig ha subratllat que, tot i els condicionants imposats pel Brexit, la pandèmia i la guerra d'Ucraïna, aquest mercat exhibeix la seua fortalesa i suposa un "motor important per a la Costa Blanca i per a tota la Comunitat Valenciana". Per això, tal com ha agregat, l'estratègia de promoció passa per "situar, on correspon, un mercat fonamental". 

En aquest sentit, el programa de la missió institucional encapçalada pel president a la capital britànica inclou, també, reunions amb responsables de les associacions i empreses més importants del sector turístic britànic i pretén "consolidar" l'"aliança" forjada des de fa molts anys amb els operadors, "obrint noves perspectives" i, entre aquestes, reforçar el turisme cultural i de ciutat. 

Galeria d'imatges

Vídeos relacionats

Talls de veu relacionats

Declaracions del president de la Generalitat, Ximo Puig