Presidència
Fins al 27 de novembre

Un total de 32 restaurants de la província de Castelló participen en les jornades de 'Menús L'Exquisit Mediterrani'

11/11/2022
El SA de Turisme en la presentació a Castelló
  • Locals de 17 municipis castellonencs adherits a la xarxa de L'Exquisit Mediterrani ofereixen propostes gastronòmiques amb productes de temporada
  • La campanya disposa d'una pàgina web pròpia en la qual es promocionen totes les propostes de menús

Un total de 32 restaurants de 17 municipis de la província de Castelló participen en les jornades Menús L'Exquisit Mediterrani, que impulsa Turisme Comunitat Valenciana per mitjà de l'Associació Provincial d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de Castelló (ASHOTUR) i la Confederació d'Empresaris d'Hostaleria (CONHOSTUR).

Aquestes jornades se celebren fins al pròxim 27 de novembre, i en aquesta primera edició s'han sumat vora un centenar de restaurants de tota la Comunitat, dels quals 32 són de la província de Castelló.

En concret, els restaurants participants se situen en els municipis d'Alcalà de Xivert, Alfondeguilla, Benicarló, Benicàssim, Benlloc, Cabanes, Castelló de la Plana, Culla, Fuentes de Ayódar, la Pobla de Benifassà, Morella, Navajas, Sant Mateu, Segorbe, les Useres, Vall d'Alba i Xert.

Es tracta d'una campanya que pretén valorar la proposta gastronòmica dels restaurants adherits a la xarxa L’Exquisit Mediterrani i l'excel·lència dels establiments turístics de restauració, a més de fomentar i promocionar el producte de temporada.

Els detalls d'aquesta campanya s'han presentat hui a Castelló de la Plana, pel secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, la directora comercial d'ASHOTUR, Yolanda González i el xef Santiago Chiva, del Restaurant Pairal, un dels establiments de la província participants en aquesta edició.

Durant la seua intervenció, Colomer ha assenyalat que "és una campanya autonòmica que es residencia d'una manera molt sòlida a la província de Castelló", i, per tant, "és un projecte que vertebra molt bé el territori i que, a més, valora les zones de l'interior de la província".

El titular de Turisme ha emfatitzat especialment el plantejament de treball de la xarxa L'Exquisit Mediterrani, en la qual "Turisme, juntament amb les destinacions, les universitats, les diputacions i les cambres de comerç, fomentem aquest projecte de formació, d'incentius i de promoció de la nostra enogastronomia".

A més, ha indicat que "amb aquestes jornades pretenem posicionar la gastronomia com un eix central de la proposta turística de la Comunitat Valenciana". Alhora que ha recordat que "la nostra política turística resideix en la cogovernança amb el sector, com aquesta iniciativa que hui presentem".

Aquesta campanya, que s'emmarca en les accions de col·laboració per mitjà del conveni de Turisme CV i CONHOSTUR, disposa d'una pàgina web pròpia: www.jornadaslexquisit.es; en la qual es promocionen totes les propostes de menús, així com, també, mitjançant la campanya de comunicació en les xarxes socials i en mitjans de comunicació.

L’Exquisit Mediterrani, un segell de qualitat

L’Exquisit Mediterrani és la marca gastroturística creada per Turisme Comunitat Valenciana per a promoure i promocionar una oferta diferenciada que reforce la posició de la Comunitat com a destinació turística gastronòmica.

Cal destacar que els bars i restaurants adherits a L’Exquisit Mediterrani obtenen aquest segell identificatiu amb el qual poden distingir-se de la resta d'establiments. La marca L’Exquisit Mediterrani disposa d'accions promocionals pròpies en el pla de màrqueting de Turisme Comunitat Valenciana que posicionen aquesta oferta gastronòmica, i per tant, el segell, suposa un reclam important per als clients potencials.

A més, les empreses adherides tenen preferència en les accions que organitza la xarxa gastroturística, tant de formació com de màrqueting, promoció, assistència o ajuda.

Galeria d'imatges