Presidència
Promoció

Turisme promociona l’oferta turística de la Comunitat Valenciana a París

09/12/2022
  • Dilluns que ve, 12 de desembre, es donaran a conéixer el territori i la gastronomia valencians davant de 50 prescriptors francesos
  • En l’esdeveniment s’oferirà un sopar elaborat a quatre mans pels xefs José Manuel Miguel, del restaurant BEAT a Calp, i el xef de l’hotel Intercontinental París, d’Òpera, Laurent André

Turisme, en col·laboració amb Turespaña i el Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana, promociona la setmana que ve a París l’oferta turística de la Comunitat Valenciana.

D’aquesta manera, dilluns que ve, 12 de desembre, tindrà lloc a la capital de França un esdeveniment promocional que congregarà més de 50 operadors i mitjans turístics francesos.

La presentació de la destinació Comunitat Valenciana a París la realitzarà el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, juntament amb la directora de l’Oficina Espanyola de Turisme a París, María José Gómez, i el president del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana, José Vicente Morata.

L’esdeveniment tindrà lloc a l’hotel Intercontinental París, al saló d’Òpera, on després de la presentació de l’oferta turística de la Comunitat Valenciana tindrà lloc un còctel amb productes valencians. A més, la Cambra Oficial de Comerç d’Espanya a França (COCEF) oferirà un sopar.

El sopar estarà elaborat mitjançant una col·laboració a quatre mans dels xefs José Manuel Miguel, del restaurant BEAT a Calp, i el xef de l’hotel Intercontinental París, d’Òpera, Laurent André. Després del sopar, amb les postres oferides per la Comunitat Valenciana, es lliuraran els Premis COCEF 2022.

El mercat francés a la Comunitat Valenciana

L’emissor francés protagonitza un creixement destacat i ininterromput a la Comunitat Valenciana des de 2012, sobretot a partir de 2015. L’any 2021, el mercat francés va esdevindre el primer emissor, amb un creixement interanual del 49,2 %, si bé les dades de 2021 estan influenciades per l’impacte de la pandèmia per COVID en altres mercats, ja que en aquests moments el mercat francés torna a ocupar la segona posició, després del mercat britànic.

L’ascens d’aquest mercat a la Comunitat que s’ha registrat en 2022, en concret de gener a juliol, arriba al 154,3 % interanual, encara que no arriba a assolir les xifres de 2019 (-7,6 %).

Pel que fa al perfil del turista francés que visita la Comunitat Valenciana, cal destacar que, segons les dades dels primers set mesos de 2022, roman 10,5 dies i realitza una despesa mitjana diària de 84,8 euros.

Es tracta d’un mercat que presenta una forta estacionalitat. Així, les dades de 2021 mostren que els mesos de juliol a setembre concentren el 61,1 % enfront del 49,8 % de mitjana.

La motivació principal del turista francés per a visitar la Comunitat Valenciana és gaudir de l’oci (81,9 %) i motius personals (11,6 %).