Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital
The Ocean Race

Alacant Port d’Eixida registra un seguiment històric en les seues xarxes socials amb 3 milions de comptes assolits

22/01/2023
Alacant Port d’Eixida registra un seguiment històric en les seues xarxes socials amb 3 milions de comptes assolits
  • La Generalitat ha aconseguit multiplicar la projecció d’Alacant Port d’Eixida a través de la promoció i la cobertura de l’esdeveniment en els canals digitals

L’actual edició d’Alacant Port d’Eixida, l’esdeveniment global organitzat per la Generalitat amb motiu de l’inici de la Volta al Món a Vela des d’Alacant, amb un èxit absolut d’assistència, ha tingut també un seguiment històric en els seus canals digitals. Les xarxes socials de l’esdeveniment han assolit tres milions de persones en els últims dos mesos, un milió de les quals durant la mateixa celebració, del 7 al 15 de gener.

Si les xifres d’assistència presencial al recinte Ocean Live Park en aquesta edició han sigut les més altes de les cinc edicions, amb 303.000 visitants al llarg de tota la setmana i una mitjana diària de 35.000 visites, aquesta tendència també s’ha traslladat al món virtual, en què Alacant Port d’Eixida ha tingut un seguiment històric en els seus canals d’Instagram, Facebook, Twitter i YouTube.

Les xarxes socials d’Alacant Port d’Eixida han generat 1.733 publicacions en els últims dos mesos, 1.200 de les quals entre el 7 i el 15 de gener, que han rebut 1.300 esments, 720 dels quals s’han produït en publicacions digitals i 550 han sigut en xarxes socials.

Aquests esments en mitjans de comunicació digitals i blogs, entre altres, han tingut un abast de 19,2 milions de persones, mentre que els esments en xarxes socials han assolit 1,2 milions de persones.

En xarxes socials tan populars com Facebook i Instagram, durant l’esdeveniment s’han realitzat una mitjana de 60 publicacions diàries, incloent-hi reels, stories i directes. El canal de YouTube, per la seua banda, ha assolit prop de 185.000 visualitzacions, amb 2.000 hores de reproducció, i prop de 14.700 impressions.

Tota la campanya que s’ha dut a terme en els canals digitals d’Alacant Port d’Eixida ha permés tindre un impacte que, en termes de valor equivalent de publicitat, conegut com a AVE, ha sigut d’1.745.000 euros.

Per comptes, en Instagram s’han comptabilitzat 1,35 milions de comptes assolits (573.000 durant l’esdeveniment) mentre que en Facebook la xifra s’eleva a 1,31 milions (224.000 entre el 7 i el 15 de gener). En cada una d’aquestes xarxes s’ha publicat una mitjana de 60 publicacions diàries, incloent-hi reels, stories i directes.

Galeria d'imatges