Presidència

Turisme reforça la promoció internacional de la Comunitat Valenciana com a destinació de golf

05/02/2023
  • Turisme dona a conéixer a un grup d’agents turístics holandesos els principals camps de golf de la Comunitat Valenciana a través d’un viatge de familiarització
  • A més, participa del 2 al 5 de febrer en la fira Golfmesse de Zuric, junt amb l’Associació de Camps de Golf de la Costa Blanca

La Generalitat, a través de Turisme Comunitat Valenciana, reforça la promoció internacional de la Comunitat Valenciana com a destinació de golf, a través de dues accions promocionals dedicades a aquest producte que se celebren simultàniament del 2 al 5 de febrer.

En concret, Turisme participa aquests dies en la fira Golfmesse de Zuric junt amb l’Associació de Camps de Golf de la Costa Blanca i Comunitat Valenciana. Es tracta de la trobada més important dedicada al turisme de golf que té lloc anualment al país helvètic.

A més, de manera simultània, s’ha organitzat un viatge de familiarització (fam trip), on s’ha convidat un grup de prescriptors holandesos a la Comunitat Valenciana perquè coneguen de primera mà l’oferta relacionada amb aquesta activitat. El viatge de familiarització inclou la visita a camps de golf de la província de Castelló i València.

Per al secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, “el golf es manté com un producte clau en l’estratègia turística de Turisme per la importància del nombre de visitants que atrau, els ingressos que genera i la rellevància que té en l’impuls a la desestacionalització”.

Per això, Colomer ha assenyalat que “des de Turisme hem reforçat la promoció d’aquest producte en 2023, amb l’assistència a fires, a més de la participació en importants tornejos internacionals de golf, viatges de familiarització i de premsa, així com participació en accions promocionals, juntament amb Turespaña, en diversos mercats emissors internacionals”.

En aquest context, el titular de Turisme ha volgut destacar que les accions promocionals organitzades aquesta setmana van dirigides a dos mercats significatius per a la Comunitat Valenciana quant a emissors de turistes relacionats amb el producte del golf. “Tant el suís com l’holandés són mercats que arriben buscant una oferta variada i de qualitat als nostres camps, així com el bon clima, una proposta gastronòmica variada, un bon nivell dels serveis d’allotjament i una oferta d’activitats complementàries diversa”, hi ha afegit.

Promoció en el mercat suís

Pel que fa a la participació de Turisme en la fira Golfmesse de Zuric, que té lloc del 2 al 5 de febrer, cal destacar que l’espai de la Comunitat Valenciana està integrat dins de l’estand de Turespaña. Un espai on es mostra una àmplia oferta que inclou els més de 30 camps de golf distribuïts a les tres províncies; hotels i complexos turístics associats a aquests camps; oferta complementària, i serveis i restaurants, entre altres.

Tècnics de Turisme Comunitat Valenciana; l’Associació de Camps de Golf de la Costa Blanca i Comunitat Valenciana, i empreses que s’hi associen, com La Galiana Golf Resort i Alenda Golf, atenen els dos taulells disposats per a oferir al públic assistent la informació de la destinació i dels seus establiments.

En l’actualitat, la Comunitat Valenciana manté connexions aèries amb Basilea, Ginebra i Zuric, amb tres aerolínies. Es tracta d’un mercat amb una elevada freqüència viatgera, amb una mitjana de dos viatges anuals.

Promoció en el mercat holandés

Un altre dels mercats en el qual Turisme ha posat especial èmfasi per a promocionar el turisme de golf és l’holandés, que es caracteritza per romandre una mitjana de 9,5 dies a la Comunitat Valenciana, amb una despesa mitjana diària que supera els 113 euros, i per viatjar durant els mesos d’agost a octubre.

D’aquesta manera, Turisme ha organitzat un viatge de familiarització del 2 al 5 de febrer dirigit al turoperador 3D Golf, un dels més importants dels Països Baixos, en el qual també participen mitjans especialitzats en golf del país.

El fam trip inclou la visita a camps de golf de la Comunitat Valenciana, en concret a la província de Castelló jugaran en Mediterráneo Golf, la casa de Sergio García, per a gaudir d’un recorregut que ha vist formar-se el campió castellonenc. Durant la seua estada a la ciutat de València podran gaudir del camp del parador El Saler, que ha albergat l’Open d’Espanya en diverses ocasions i és un dels camps més prestigiosos del nostre país.

Finalment, visitaran La Galiana Golf Resort a Carcaixent, enclavat en un espectacular entorn natural, on el grup podrà gaudir del camp i la nova instal·lació hotelera d’aquest complex.

A més, el viatge de familiarització inclou la visita a un mercat local, una experiència per a aprendre a cuinar la recepta tradicional de la paella, així com un inoblidable recorregut amb bicicleta per a descobrir la ciutat d’una manera diferent.

Aquesta actuació promocional, impulsada per Turisme Comunitat Valenciana, compta amb la col·laboració de Visit València, Turisme de Castelló i València Turisme.

Els Països Baixos representen el tercer mercat emissor de turisme cap a la Comunitat Valenciana, que està connectada amb vols directes amb les ciutats d’Amsterdam, Eindhoven, Maastricht i Rotterdam.