Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
Transport públic

La Generalitat licita dilluns que ve les noves concessions que ampliaran les línies d’autobús nocturn i diürn de l’Horta Sud de València

03/02/2023
La Generalitat licita dilluns que ve les noves concessions que ampliaran les línies d’autobús nocturn i diürn de l’Horta Sud de València
  • La consellera d’Obres Públiques ha presentat les concessions CV-106 i CV-108 a alcaldes i regidors de la Mancomunitat Intermunicipal de l’Horta Sud, que comptaran amb una inversió de la Generalitat de 12 milions anuals
  • Rebeca Torró destaca que es tracta de donar un servei de transport públic de qualitat a un territori de 309,1 Km², amb més de 445.000 habitants   

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha anunciat que dilluns que ve, 6 de febrer, eixiran a licitació les noves concessions que ampliaran les línies d’autobús diürn i nocturn de l’Horta Sud de València, un territori de 309,1 quilòmetres amb més de 445.000 habitants, que comptaran amb una inversió de la Generalitat de 12 milions d’euros anuals.

En la presentació de la CV-106 i la CV-108 a alcaldes i regidors de la Mancomunitat Intermunicipal de l’Horta Sud, la consellera ha assenyalat que aquestes concessions van ser aprovades pel Ple del Consell fa un parell de setmanes, per a “dotar dels millors serveis de transport públic aquest important nucli de població que registra milers de viatges per qüestions laborals i personals entre els mateixos municipis, però també amb la ciutat de València”.

La concessió CV-106 València Metropolitana Oest uneix Alaquàs, Aldaia, Chiva, Manises, Mislata, Quart de Poblet, Torrent i Xirivella entre si i amb València, a més de connectar transversalment Quart de Poblet, Manises i Paterna amb el campus universitari de Burjassot. Per la seua banda, la CV-108 València Metropolitana Sud donarà servei a Beniparrell, Catarroja, Manises, Massanassa, Mislata, Paiporta, Picanya, Picassent, Llocnou de la Corona, Quart de Poblet, Sedaví, Silla, Torrent i Xirivella.

Com ha explicat la consellera, “amb aquests nous serveis de transport públic interurbà, des de la Generalitat donem resposta a les peticions i les necessitats d’aquests municipis, oferim alternatives per a reduir la dependència del vehicle privat i posem la intermodalitat en el centre. Aquestes línies amplien trajectes fins a punts clau, com ara estacions de Metrovalencia, Renfe i aeroport, i s’han inclòs 4 noves línies de servei nocturn”.

Respostes a les necessitats de la demanda

Així, Rebeca Torró ha explicat que el principal objectiu ha sigut l’adequació de l’oferta de servei, les expedicions i els autobusos a les necessitats reals de la demanda, des d’una perspectiva de racionalitat econòmica.

“Partint d’aquesta premissa —ha continuat— s’ha treballat per un transport públic segur, accessible i fàcil d’usar, que fora útil a la ciutadania, amb horaris i destinacions racionals”. A més, la consellera ha destacat que “s’ha buscat la complementarietat entre les diverses maneres de transport i s’ha potenciat la intermodalitat”.

Així mateix, ha recordat que “s’ha hagut de fer front a un model obsolet, que responia a criteris i necessitats de fa més de 50 anys i evidencia mancances i disfuncionalitats amb la realitat de la societat actual, generant sobrecostos i empitjorant la qualitat del servei”.

Mesures d’ajuda a l’economia familiar

En aquest sentit, la consellera ha apuntat que també s’ha hagut de fer front a les crisis generades per la pandèmia i la guerra a Ucraïna i en dos anys, ha destacat, “hem impulsat diverses mesures per a ajudar l’economia de les famílies i fomentar l’ús del transport públic”.

Entre aquestes mesures, Rebeca Torró ha destacat la gratuïtat del transport per als joves i el descompte del 50 % del preu en transports de la Generalitat per a tota la ciutadania, que està vigent des d’aquest dimecres, 1 de febrer. A més de la implantació de SUMA, “un bitllet més senzill i la reducció dels preus gràcies a la simplificació de zones, cosa que ha suposat un important estalvi tant per als usuaris i usuàries de Metrovalencia com de Metrobús”.

CV-106 València Metropolitana Oest

La concessió CV-106 València Metropolitana Oest, que connecta la zona d’Alaquàs, Aldaia, Paterna, Torrent, Xirivella, entre altres municipis, amb València i l’aeroport, suposarà un increment del 42 % d’oferta respecte als serveis prestats abans de la pandèmia.

Aquesta concessió comptarà amb una aportació anual de la Generalitat de 7,3 milions d’euros, i s’han xifrat en 420.000 persones els viatgers potencials. La CV-106 s’ha estructurat en onze línies, amb tres nocturnes, dues de les quals són noves. A l’any, les 214.726 expedicions previstes recorreran 2.812.286,85 quilòmetres.  

CV-108 València Metropolitana Sud

La CV-108 València Metropolitana Sud, que discorre per la zona d’Albal, Alcàsser, Catarroja, Picassent, Sedaví i Sueca amb connexió fins a València i l’aeroport, suposarà un increment del 54 % de l’oferta respecte als serveis prepandèmia.

Amb una aportació anual per part de la Generalitat de 4,7 milions d’euros, s’han xifrat els usuaris potencials entorn dels 260.000 habitants dels 13 municipis que cobreix. Els recorreguts s’han estructurat en nou línies, dues nocturnes de nova creació, amb una programació anual de 131.947 expedicions que recorreran 1.408.616,50 quilòmetres.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

Declaracions de la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró