Presidència
Dades de l'INE de 2015

Colomer: "La Comunitat registra el seu tercer màxim històric en turisme internacional, amb 6,5 milions d'arribades el 2015"

29/01/2016
Colomer: 'La Comunitat registra el seu tercer màxim històric en turisme internacional, amb 6,5 milions d'arribades el 2015'
- El secretari autonòmic de Turisme indica que s'han complert les previsions amb què partíem, per tal com s'ha registrat una pujada anual del 4,3% en turisme estranger
- Colomer: "el tipus de canvi de l'euro, els baixos preus del petroli i la inseguretat en destinacions del Mediterrani oriental han afavorit aquest creixement"
- A més, segons publica hui l'INE les pernoctacions extrahoteleres pugen un 10% a la Comunitat Valenciana amb 16,4 milions durant 2015
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat hui que el 2015 ha sigut per a la Comunitat Valenciana "un any rècord en turisme estranger, en registrar prop dels 6,5 milions de visitants", segons dades publicades aquest divendres per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) a través de l'Enquesta de Moviments Turístics en Frontera (Frontur).

"Uns resultats que confirmen les nostres previsions i que, tal com ja avancem en el Consell de Turisme, suposen un increment interanual del 4,3%", ha indicat. Segons el titular de Turisme "per primera vegada ens hem acostat a la barrera dels 6,5 milions de turistes estrangers", per la qual cosa ha remarcat que "són les millors dades que tenim de tota la sèrie històrica i suposen un tercer màxim històric consecutiu".

En aquest context, el secretari autonòmic ha apuntat que "el 2015 ha sigut un any pròsper per al sector turístic valencià". Segons Colomer, han sigut molts els factors que han afavorit aquest creixement, com "el tipus de canvi de l'euro favorable al dòlar i a la lliura, els baixos preus del petroli i la bona situació del nostre sector hostaler i hoteler".

Així mateix, ha incidit en el fet que "la inseguretat en destinacions competidores del Mediterrani oriental també ha sigut un factor determinant a l'hora de registrar el nou rècord en turisme internacional". Per això, ha subratllat també que "no hem d'abaixar la guàrdia, sinó que hem de treballar per a aconseguir fidelitzar als que ara ens han triat com a destinació i també per a atraure a nous visitants", alhora que ha destacat el treball que s'està realitzant des del seu departament per a consolidar mercats internacionals amb què ja es treballa, com el britànic, alemany, francés, belga o escandinau, però també per a ampliar el focus i aconseguir l'entrada en alguns com el mercat xinés, rus, polonés o el dels Estats Units.

"Hem de liderar polítiques d'innovació, de canvi i renovació del model per a ser sempre competitius i capaços de superar qualsevol eventualitat a què ens hàgem d'enfrontar en el futur", ha apuntat, mentres ha insistit en la necessitat de fugir del conformisme i de "seguir pel camí d'un treball col·lectiu entre el públic i el privat perquè la diversitat de productes amb què comptem a la Comunitat Valenciana se situen en l'avantguarda dels mercats nacionals i internacionals".

D'altra banda, el president de l'Agència Valenciana del Turisme ha insistit en el fet que "el repte de la desestacionalització i de la millora de la rendibilitat seran fonamentals aquests anys, hem d'ampliar les bones dades del 2015 i fer possible que el turisme vertebre i integre riquesa i ocupació al llarg dels pròxims mesos, perquè això repercutisca en una major despesa turística".

El turisme ha de formar part del nucli central del relat de present i de futur de la Comunitat Valenciana, com a territori i societat i, en aquest sentit, el màxim representant de Turisme de la Generalitat ha assenyalat que el seu compromís serà "mostrar la Comunitat Valenciana com una terra hospitalària i de valors, centrada en l'experiència turística singular i on tots els col·lectius tenen cabuda per a gaudir del turisme".
"Volem exhibir el millor vessant de la nostra oferta turística, cosa que ens ha de posicionar com una destinació obert, plural, accessible, singular i, sobretot, amb uns valors que estan molt lluny de la imatge amb què se'ns ha relacionat en els últims anys", ha finalitzat Colomer.

Enquesta d'ocupació en allotjaments turístics extrahotelers

D'altra banda, hui l'INE també ha publicat els resultats de l'Enquesta d'ocupació en allotjaments turístics extrahotelers referents a l'any 2015. Segons estos resultats, les pernoctacions realitzades en allotjaments turístics extrahotelers (apartaments, càmpings i allotjaments de turisme rural) de la Comunitat Valenciana, van arribar durant l'any passat a un total de 16,4 milions, xifra que implica un increment del 10% respecte de l'any anterior.

Les dades de l'enquesta mostren que durant l'any passat també va créixer el nombre de viatgers en l'oferta extrahotelera de la Comunitat, que va ser de vora 2,2 milions, un 12,8% més que l'any anterior.

Així mateix, la Comunitat Valenciana ha tancat l'any mantenint les seues primeres posicions en el rànquing nacional en les modalitats de càmping i apartaments. Així, els resultats de l'enquesta mostren que la Comunitat Valenciana s'ha situat com la segona destinació d'Espanya en nombre més gran de pernoctacions en càmpings, amb prop de 7 milions registrat, tan sols superat per Catalunya, i la tercer destinació nacional quant a apartaments, amb més de 9 milions de pernoctacions, per darrere de les Canàries i Balears.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

- Declaraciones secretario autonómico de Turisme, Francesc Colomer