Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
Suport al sector ceràmic

Economia Sostenible i Fira València destinaran un milió d'euros al pla de compradors de Cevisama

28/09/2022
Economia Sostenible i Fira València destinaran un milió d'euros al pla de compradors de Cevisama
  • Climent es desplaça a Bolonya per a fer costat a les empreses del clúster ceràmic presents en Cersaie
  • 85 empreses de la Comunitat Valenciana participen en aquesta edició

La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i Fira València reforçaran el seu suport al certamen Cevisama, previst per al mes de febrer, amb un import d'1 milió d'euros destinat al pla de compradors internacionals.

Aquest és l'anunci que han fet el conseller d'Economia, Rafa Climent, i el director general de Fira València, Enrique Soto, durant la seua visita a les empreses expositores de la Comunitat Valenciana en Cersaie, la fira internacional per a rajoles ceràmiques i equipament de bany, que se celebra aquesta setmana a Bolonya (Itàlia).

Climent ha destacat el suport constant de la Conselleria d'Economia Sostenible a un sector que ha sabut reconvertir-se, que continua sent una de les puntes de llança de la nostra exportació i que afronta un escenari complex amb la crisi energètica.

“Volem continuar estant al costat d'aquest sector, i per a això volem reforçar un instrument com Cevisama, per a continuar projectant la imatge exterior que les nostres empreses són el gran referent internacional en el sector ceràmic”, ha explicat Climent.

Per això -ha afegit-, “llançarem el major pla de compradors estrangers de la història de Cevisama amb la finalitat de generar oportunitats de negoci a les empreses expositores i poder incrementar el seu volum de vendes internacionals”.

Per la seua banda, el director general de Fira València ha assenyalat que l'esforç d'enguany per a la captació de visitants estrangers de qualitat és vital per a aconseguir l'èxit del certamen. “Cevisama sempre ha sigut un referent pel que fa a la internacionalitat de la demanda”, ha explicat. “I és en aquesta línia on hem de continuar treballant per a potenciar encara més la internacionalització de les empreses expositores, que en la seua immensa majoria són de la Comunitat Valenciana”.

En les seues últimes edicions, els visitants estrangers s'han mogut entorn del 25 % del total dels rebuts, amb més de 150 països de procedència.

El conseller d'Economia Sostenible ha ressaltat al seu torn la important contribució del sector ceràmic en l'economia de la Comunitat Valenciana i en les seues exportacions. "El sector ceràmic representa més del 12 % de les exportacions de la Comunitat Valenciana, la qual cosa dona una idea de l'important paper d'aquest sector amb el qual hem de treballar conjuntament -administració, empreses i treballadors i treballadores- perquè n'isca reforçat", ha afirmat.

Rafa Climent ha fet un recorregut pels estands de les empreses de la Comunitat Valenciana, acompanyat per la directora general d'Internacionalització, María Dolores Parra, i el director general de Fira València, Enrique Soto. En la comitiva han estat presents, al seu torn, els presidents d’ASCER, Vicente Nomdedéu Lluesma, i d'ANFFEC, Fernando Fabra.

La representació de Tile of Spain està integrada per 140 companyies espanyoles, de les quals el 60 % són de la Comunitat Valenciana.

El Conseller ha animat les empreses participants a sol·licitar les ajudes a la promoció exterior de la Direcció General d'Internacionalització, amb les quals se sufraga fins al 50 % del cost de la participació en les fires internacionals com Cersaie i Cevisama, a més d'altres despeses derivades de la promoció internacional.

Exportacions del sector

El sector tauleller manté una tendència a l'alça en els seus intercanvis comercials amb l'exterior. En el període gener-juliol d'enguany, les exportacions de productes ceràmics de la Comunitat Valenciana han ascendit a 2.799,3 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 36,7 % respecte al mateix període de l'any anterior.

Per països, la principal destinació de les exportacions ceràmiques de la Comunitat Valenciana ha sigut França, amb un ascens del 28 %, seguit dels Estats Units, amb un increment del 68,6 %. A continuació se situen el Regne Unit i Israel, amb ascensos del 39,7 % i del 61,5 %, respectivament.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats