Justícia, Interior i Administració Pública
Encontre

La Generalitat participa en el Seminari de Comunicació en Emergències organitzat per l'Escola Nacional de Protecció Civil

28/09/2022
La Generalitat participa en el Seminari de Comunicació en Emergències organitzat per l'Escola Nacional de Protecció Civil

  

  • El director general d'Interior defensa la importància de tractar la comunicació en una emergència "com el servei públic que és"

El director general d'Interior, Salvador Almenar, ha participat en el primer Seminari de Comunicació en Emergències que organitza l'Escola Nacional de Protecció Civil en col·laboració amb l'Agència EFE, dirigit a periodistes especialitzats en la informació d'emergències. 

Almenar ha intervingut en el panell Anticipació, prevenció i planificació en emergències junt amb el subdirector general de Prevenció, Planificació i Emergències del Ministeri de l'Interior, Francisco Ruiz Boada i el director general de Protecció Ciutadana de Castella-la Manxa, Emilio Puig. El director general d'Interior ha valorat el paper que juguen en les emergències els gabinets de comunicació i la informació que es gestiona des d'aquests, com un element més de la mateixa emergència i del sistema de protecció civil.

En aquest sentit, Almenar ha assenyalat l'aposta de la Generalitat Valenciana per a tractar la comunicació d'emergències "com el servei públic que és". "Donar informació veraç sobre l'evolució d'una emergència i traslladar a la ciutadania pautes de comportament salvavides davant de qualsevol risc", ha afegit. "Per això, des de la Generalitat Valenciana hem fet una aposta per professionalitzar i incorporar en tots els òrgans de decisió el Gabinet d'Informació d'Emergències", ha conclòs el director general d'Interior.

El director general ha explicat el funcionament del compte oficial de Twitter @GVA112, que, amb més de 138.000 seguidors, en cada emergència es converteix en la font oficial per als mitjans de comunicació i per a la ciutadania, de manera que es garanteix una informació fidedigna i veraç. Almenar també ha explicat que des de la Generalitat s'ha desenvolupat un sistema d'avisos i alertes mitjançant el mòbil, l'aplicació GVA 112 Avisos, que tenen ja més de deu mil valencians en els seus telèfons mòbils i que ofereix informació preventiva sobre emergències. 

Finalment, Almenar també ha destacat la importància i el paper que juga la planificació en les emergències i l'impuls que ha fet la Generalitat Valenciana als plans territorials municipals d'emergència (PTM). Per això, en dos anys ha invertit 3,5 milions d'euros perquè els ajuntaments redacten o actualitzen els  documents que regeixen l'actuació davant d'una emergència. Gràcies a aquestes subvencions, actualment el 92,5 % dels municipis valencians disposen del PTM.

Galeria d'imatges