Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica

Economia i Agricultura s’alien un any més per a fomentar el consum de taronges i clementines a Alemanya i el Regne Unit

15/10/2022
  • Amb una campanya de publicitat conjunta a la Comunitat Valenciana i a Alemanya i el Regne Unit
  • Alemanya i el Regne Unit són dos mercats estratègics per al sector a Europa

La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica s'alien un any més per a promocionar i fomentar el consum de taronges i clementines de la Comunitat Valenciana en dos mercats estratègics per al sector a Europa, com ho són Alemanya i el Regne Unit. 

Rafa Climent i Mireia Mollà han destacat la importància d'impulsar i consolidar les iniciatives que ajuden a augmentar el consum dels cítrics de la Comunitat Valenciana. 
"La nostra voluntat és mantindre el nostre suport al sector i impulsar el coneixement i el consum de les taronges i les clementines de la Comunitat Valenciana amb valors associats a l'elevada qualitat, la salut i la sostenibilitat tant en el mercat interior com en mercats estratègics per al sector", ha indicat Climent. 

Mollà, per la seua banda, ha assenyalat la importància de “conjugar l'obertura de nous mercats amb el suport destinat a enfortir la posició de lideratge en aquells països i territoris on les nostres taronges i clementines són reconegudes en qualitat, sabor i màximes garanties de consum”. 

En aquest sentit, la Conselleria d'Agricultura serà l'encarregada d'incentivar el consum a la Comunitat Valenciana, i Economia Sostenible -a través d'Ivace Internacional- ho farà a Alemanya i el Regne Unit, a través d'una campanya dirigida a persones amb interessos relacionats amb la salut, l'alimentació saludable i la sostenibilitat.

En aquesta ocasió, la campanya s'iniciarà el mes d'octubre per a animar les persones consumidores a sol·licitar taronges i clementines procedents de la Comunitat Valenciana a les botigues i els supermercats. 

Per a fer-ho, s'ha elaborat una pàgina d'aterratge amb la informació relativa als motius pels quals s'han de seleccionar les taronges i les clementines de la Comunitat Valenciana. L'enllaç a aquesta pàgina es pot consultar ací.

En el mercat alemany, la campanya es concentra a les ciutats de Berlín, Hamburg, Munic, Colònia i Frankfurt, i amb una segmentació per interessos dirigida a persones amb interés en un estil de vida saludable, interés per la cuina, productes gurmet, ecologia i medi ambient, productes ecològics, família i viatges. 

Al Regne Unit, la campanya –amb idèntica segmentació– es concentra a les ciutats de Londres, Birmingham, Glasgow i Leeds. 

Exportació de cítrics 

Les exportacions de cítrics en el període gener-juliol ha ascendit a 1.422,79 milions d'euros, la qual cosa representa un increment lleuger del 0,36 % respecte al mateix període de l'any anterior. 

El mercat alemany es manté com a la primera destinació de les exportacions de cítrics, amb un valor en aquest període de 368 milions d'euros i un descens del 14,9 %. Alemanya concentra el 26 % de les exportacions de cítrics de la Comunitat Valenciana. 

En segon lloc, se situa França, amb 291,8 milions d'euros i un descens del 2,89 %. El Regne Unit se situa en tercer lloc, amb un valor de 170,53 milions d'euros i un creixement del 7,41 %. 

A continuació, se situen els Països Baixos, Itàlia, Polònia, Bèlgica, Suècia, República Txeca i Suïssa. Entre aquestes deu primeres destinacions destaca l'increment del 50 % de les exportacions dirigides a Itàlia i l'increment del 23 % de les exportacions a República Txeca.