Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Vicepresidència i Igualtat i Polítiques Inclusives
Políticas Inclusivas
Oltra advoca per "descomercialitzar" l'atenció dels més vulnerables perquè la prioritat és l'atenció de qualitat
15/12/2015
- La consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha visitat l'Ajuntament de Carlet, on ha mantingut una reunió amb l'alcaldessa, Maria Josep Ortega
- La vicepresidenta considera necessari desmercantilitzar el sector i posar en el centre "la qualitat de l'atenció a l'usuari"
- Oltra ha visitat a Carlet la residència i centre de dia de persones majors de la Generalitat i la Residència Municipal la Llum per a persones amb diversitat funcional
- La vicepresidenta considera necessari desmercantilitzar el sector i posar en el centre "la qualitat de l'atenció a l'usuari"
- Oltra ha visitat a Carlet la residència i centre de dia de persones majors de la Generalitat i la Residència Municipal la Llum per a persones amb diversitat funcional
La vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Mònica Oltra, ha assenyalat hui que els únics interessos que han de primar en la gestió dels recursos públics han de ser "les necessitats i l'atenció de qualitat dels més vulnerables", i en aquest sentit considera necessari desmercantilitzar el sector que atén les persones en situació de dependència.
Mònica Oltra ha realitzat aquestes declaracions després de la seua visita a l'Ajuntament de Carlet, on ha mantingut una reunió amb l'alcaldessa, Maria Josep Ortega, per a tractar la situació i les necessitats actuals dels recursos per a persones en situació de dependència de la localitat.
La vicepresidenta ha assenyalat que les solucions que es busquen des del seu departament "aniran en la direcció de posar en el centre de la gestió la qualitat de les prestacions a l'usuari", avançant en la política de "rescatar persones" que constitueix l'eix central del Consell del Botànic.
Recursos per a persones majors i amb diversitat funcional
Posteriorment, i acompanyada per l'alcaldessa de Carlet i la secretària autonòmica de Serveis Socials i Autonomia Personal, Sandra Casas, la vicepresidenta ha visitat en primer lloc la residència i centre de dia per a persones majors de Carlet, on els residents han interpretat algunes nadales amb motiu de les festes nadalenques.
La residència de Carlet és un centre de referència en tota la província de València dependent de la Generalitat, amb una capacitat per a més de 500 residents. Compta amb una plantilla de si fa no fa 20 treballadors, amb un equip de professionals multidisciplinaris que permet un nivell d'atenció sociosanitària especialitzada.
El Centre de Dia té una ocupació de 32 places, està ubicat en el complex residencial de Carlet i és un recurs dependent de l'IVAS. Està dirigit a persones majors en situacions de dependència física o psíquica que compten amb un suport social suficient per a permetre la seua permanència en el seu domicili habitual.
Finalment, la vicepresidenta ha visitat la Residència Municipal la Llum per a persones amb diversitat funcional, que compta en aquests moments amb 34 places.
Oltra ha agraït la labor de tots els professionals que treballen en aquests centres, per l'atenció i dedicació als residents que, com ha reiterat, "han de ser l'únic interés i el centre de la gestió dels recursos públics".
Mònica Oltra ha realitzat aquestes declaracions després de la seua visita a l'Ajuntament de Carlet, on ha mantingut una reunió amb l'alcaldessa, Maria Josep Ortega, per a tractar la situació i les necessitats actuals dels recursos per a persones en situació de dependència de la localitat.
La vicepresidenta ha assenyalat que les solucions que es busquen des del seu departament "aniran en la direcció de posar en el centre de la gestió la qualitat de les prestacions a l'usuari", avançant en la política de "rescatar persones" que constitueix l'eix central del Consell del Botànic.
Recursos per a persones majors i amb diversitat funcional
Posteriorment, i acompanyada per l'alcaldessa de Carlet i la secretària autonòmica de Serveis Socials i Autonomia Personal, Sandra Casas, la vicepresidenta ha visitat en primer lloc la residència i centre de dia per a persones majors de Carlet, on els residents han interpretat algunes nadales amb motiu de les festes nadalenques.
La residència de Carlet és un centre de referència en tota la província de València dependent de la Generalitat, amb una capacitat per a més de 500 residents. Compta amb una plantilla de si fa no fa 20 treballadors, amb un equip de professionals multidisciplinaris que permet un nivell d'atenció sociosanitària especialitzada.
El Centre de Dia té una ocupació de 32 places, està ubicat en el complex residencial de Carlet i és un recurs dependent de l'IVAS. Està dirigit a persones majors en situacions de dependència física o psíquica que compten amb un suport social suficient per a permetre la seua permanència en el seu domicili habitual.
Finalment, la vicepresidenta ha visitat la Residència Municipal la Llum per a persones amb diversitat funcional, que compta en aquests moments amb 34 places.
Oltra ha agraït la labor de tots els professionals que treballen en aquests centres, per l'atenció i dedicació als residents que, com ha reiterat, "han de ser l'únic interés i el centre de la gestió dels recursos públics".