Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Vicepresidència i Igualtat i Polítiques Inclusives
De Lamo considera que l'Administració Pública ha de donar resposta a la diversitat social a l'hora de prestar servicis
16/12/2015
- El director general d'Igualtat en la Diversitat ha inaugurat el taller de Promoció de la Salut en la Dona Gitana, organitzat per l'Associació Dones Gitanes Romi
- De Lamo estima que els col·lectius que patixen discriminació, com el poble gitano, "tenen major dificultats per a accedir als servicis públics"
- De Lamo estima que els col·lectius que patixen discriminació, com el poble gitano, "tenen major dificultats per a accedir als servicis públics"
El director general d'Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, ha defés la importància que l'administració pública "done resposta a la diversitat social a l'hora de prestar servicis, coneixent les seues especificitats i les realitats de la diversitat", i ha manifestat el seu compromís per treballar contra la discriminació que alguns col·lectius, com el poble gitano, patixen en l'accés als servicis públics.
José de Lamo ha realitzat estes declaracions en la inauguració del taller de Promoció de la salut en la Dona Gitana, organitzat per l'Associació Dones Gitanes Romi amb la col·laboració de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. En la seua intervenció, ha assenyalat que precisament, l'Estratègia Nacional per a la Inclusió del Poble Gitano establix com un dels seus principals eixos de treball, l'educació, l'ocupació, la vivenda i la salut i la situació de les dones dins d'este col·lectiu.
El director general d'Igualtat en la Diversitat ha incidit en la importància de generar espais propis de formació i empoderament per als col·lectius discriminats, "és fonamental que el poble romaní s'empodere, especialment jóvens i dones", ha assegurat.
Segons de Lamo, "per a aconseguir el canvi social que volem és imprescindible construir un moviment fort i cohesionat, que tinga capacitat de crear referents socials i de liderar les reivindicacions del poble gitano". Així mateix, ha destacat que la perspectiva de gènere és "primordial en tots els casos".
Per això, ha manifestat, treballar amb les dones gitanes "afavorix la seua autoestima, a través d'una major informació sobre els seus drets i l'aprenentatge de ferramentes socials per a exercir-los".
José de Lamo ha indicat que el Consell inclourà en la seua acció de govern, la lluita contra la discriminació, com "una part fonamental de les nostres polítiques", perquè al seu parer, "visibilitzar l'existència de la gitanofòbia és clau per a arribar a l'arrel del problema i per a avançar en la igualtat".
José de Lamo ha realitzat estes declaracions en la inauguració del taller de Promoció de la salut en la Dona Gitana, organitzat per l'Associació Dones Gitanes Romi amb la col·laboració de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. En la seua intervenció, ha assenyalat que precisament, l'Estratègia Nacional per a la Inclusió del Poble Gitano establix com un dels seus principals eixos de treball, l'educació, l'ocupació, la vivenda i la salut i la situació de les dones dins d'este col·lectiu.
El director general d'Igualtat en la Diversitat ha incidit en la importància de generar espais propis de formació i empoderament per als col·lectius discriminats, "és fonamental que el poble romaní s'empodere, especialment jóvens i dones", ha assegurat.
Segons de Lamo, "per a aconseguir el canvi social que volem és imprescindible construir un moviment fort i cohesionat, que tinga capacitat de crear referents socials i de liderar les reivindicacions del poble gitano". Així mateix, ha destacat que la perspectiva de gènere és "primordial en tots els casos".
Per això, ha manifestat, treballar amb les dones gitanes "afavorix la seua autoestima, a través d'una major informació sobre els seus drets i l'aprenentatge de ferramentes socials per a exercir-los".
José de Lamo ha indicat que el Consell inclourà en la seua acció de govern, la lluita contra la discriminació, com "una part fonamental de les nostres polítiques", perquè al seu parer, "visibilitzar l'existència de la gitanofòbia és clau per a arribar a l'arrel del problema i per a avançar en la igualtat".