Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Vicepresidència i Igualtat i Polítiques Inclusives
Casas es planteja com a repte la integració social plena de les persones amb malaltia mental
18/12/2015
- La secretària autonòmica ha assistit a la presentació de la pel·lícula documental Di_capacitados: un viaje por el camino de la recuperación en salud mental
- El documental aborda la història de catorze persones amb esquizofrènia
- El documental aborda la història de catorze persones amb esquizofrènia
La secretària autonòmica de Serveis Socials i Autonomia Personal, Sandra Casas, ha defés hui el compromís que existix des de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives en la labor de desestigmatitzar la malaltia mental i s'ha plantejat com a repte aconseguir una major visibilitat d'este col·lectiu i la seua integració plena en el conjunt de la societat.
Casas ha manifestat el compromís de la Conselleria amb este col·lectiu durant la presentació de la pel·lícula documental Di_capacitados: un viaje por el camino de la recuperación en salud mental, acte a què ha acudit invitada per la Federació de Salut Mental de la Comunitat Valenciana.
El documental és un viatge pel camí de la recuperació en la salut mental, que aborda la història de catorze persones amb esquizofrènia que han recuperat les regnes de la seua vida i conviuen amb esta patologia com si es tractara de qualsevol altra malaltia crònica.
La secretària autonòmica ha recordat que el Govern Valencià és el reflex de l'aposta pel "canvi polític" que es va impulsar des de la ciutadania, i que té "com a eix central les persones" i les seues diferents realitats, com és la que viuen els malalts mentals, que a vegades s'han d'enfrontar a una societat que tendix a estigmatitzar-los.
Des d'Igualtat es treballa "amb una mirada en positiu, amb un llenguatge que normalitza, que inclou i que no estigmatitza, perquè tots sabem que el llenguatge crea pensaments i creences".
Casas ha incidit en la importància de sensibilitzar davant de la realitat de les persones amb malaltia mental, i ha sostingut que la seua "integració social i laboral" és una cosa que ha d'estar present en la societat "tots els dies" i això "és un repte pel qual cal lluitar".
Casas ha manifestat el compromís de la Conselleria amb este col·lectiu durant la presentació de la pel·lícula documental Di_capacitados: un viaje por el camino de la recuperación en salud mental, acte a què ha acudit invitada per la Federació de Salut Mental de la Comunitat Valenciana.
El documental és un viatge pel camí de la recuperació en la salut mental, que aborda la història de catorze persones amb esquizofrènia que han recuperat les regnes de la seua vida i conviuen amb esta patologia com si es tractara de qualsevol altra malaltia crònica.
La secretària autonòmica ha recordat que el Govern Valencià és el reflex de l'aposta pel "canvi polític" que es va impulsar des de la ciutadania, i que té "com a eix central les persones" i les seues diferents realitats, com és la que viuen els malalts mentals, que a vegades s'han d'enfrontar a una societat que tendix a estigmatitzar-los.
Des d'Igualtat es treballa "amb una mirada en positiu, amb un llenguatge que normalitza, que inclou i que no estigmatitza, perquè tots sabem que el llenguatge crea pensaments i creences".
Casas ha incidit en la importància de sensibilitzar davant de la realitat de les persones amb malaltia mental, i ha sostingut que la seua "integració social i laboral" és una cosa que ha d'estar present en la societat "tots els dies" i això "és un repte pel qual cal lluitar".