Visor detalle nota de prensa

Vicepresidència i Igualtat i Polítiques Inclusives

Mónica Oltra lamenta que el Consell haja de gestionar la "ruïna en diferit" llegada per l'anterior Govern

18/12/2015
- La Generalitat confia que el pròxim Govern de l'Estat tinga la sensibilitat suficient per a no carregar sobre les esquenes de la ciutadania de la Comunitat aquesta situació
La vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha lamentat que el Consell haja de gestionar la "ruïna en diferit" llegada per l'anterior Govern i que ha tingut les seues últimes manifestacions en els deutes que es van coneixent sobre la Fórmula 1 o l'IRPF dels funcionaris i funcionàries públics.

En declaracions realitzades en la roda de premsa posterior al Ple del Consell, ha subratllat que "el PP ha deixat una ruïna en diferit que fa que cada dia tinguem notícies noves sobre forats, sobre deutes que ara hem de gestionar", amb el factor afegit de "l'ocultació" d'aquests números per part de l'anterior executiu.

Oltra ha subratllat en aquest context que no és possible donar encara una xifra concreta sobre el cost de la celebració de la Fórmula 1 a València "perquè la ruïna en diferit pot fer que canvie".

No obstant això, s'ha compromés a donar a conéixer la suma quan es conega, ja que "els valencians i valencianes -ha dit- tenen dret a saber què s'ha fet del seu diners, amb una Fórmula 1 que un president de la Generalitat com ara Camps va prometre que no costaria ni un euro".

La portaveu del Consell ha indicat també que, en compliment del segon eix de l'Acord del Botànic, "estem traient dels calaixos les factures", però "paral·lelament, també hem de gestionar el hui". I "estem parlant de milions d'euros que s'han detret de les arques públiques i que no pararan a sanitat, educació o a dependència", és a dir, "a fer la política que situa en el centre les persones", ha remarcat.

Mónica Oltra ha ressaltat, a més, que el deute de l'anterior executiu derivada de l'impagament a Hisenda de les retencions en concepte d'IRPF en les nòmines dels empleats i empleades públics, és "encara més sagnant", perquè "deixar de pagar la part d'IRPF que es reté és deixar de pagar aqueixes nòmines".

La portaveu ha subratllat que aquest nou "forat" ha comportat "una minva en els ingressos i transferències de l'Estat" i ha qualificat de "profunda deslleialtat institucional" l'actitud del ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, que "hauria d'haver alertat d'aquest forat quan es va produir", i no amb el canvi de Govern. "Un ministre no està per a tapar les vergonyes del seu partit quan governa de manera ruïnosa una comunitat, com ha sigut el cas", ha manifestat.

Ha indicat també que s'està parlant de drets laborals, la qual cosa forma part d'un altre dels àmbits amb què el nou Consell està compromés, el de rescatar persones, i així es farà valdre en la negociació amb l'Estat. "Esperem que el pròxim Govern tinga la sensibilitat suficient per a no carregar sobre les esquenes de la Generalitat i dels empleats i empleades públics la ruïna en diferit que ha deixat el PP", ha dit.

Talls de veu relacionats

- Declaraciones de la vicepresidenta y portavoz del Consell, Mònica Oltra