Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
El Consell aprova ajudes per a realitzar inversions en la terminal logística d'Almussafes per a la seua connexió i operativitat amb el Corredor Mediterrani
04/08/2016
- La inversió prevista per a connectar-se al Corredor ascendeix a un total de 10 milions d'euros per al període 2016-2018
- Podran beneficiar-se FORD ESPAÑA, SL, i les empreses usuàries de la plataforma logística, la qual cosa contribuirà a millorar la competitivitat de tots els sectors econòmics de la Comunitat
- Podran beneficiar-se FORD ESPAÑA, SL, i les empreses usuàries de la plataforma logística, la qual cosa contribuirà a millorar la competitivitat de tots els sectors econòmics de la Comunitat
El Ple del Consell ha aprovat el decret pel qual s'acorden les bases reguladores per a la concessió directa d'ajudes per a realitzar les inversions necessàries en la terminal logística de l'àrea industrial d'Almussafes per a la seua connexió i operativitat amb el Corredor Mediterrani.
La terminal logística d'Almussafes pot connectar-se en perfectes condicions d'interoperabilitat al Corredor Mediterrani amb una inversió prevista de 10 milions d'euros durant el període 2016-2018. Aquesta inversió es distribuirà en tres fases: 2016: tres milions d'euros; 2017: cinc milions d'euros i 2018: dos milions d'euros.
Segons un estudi recent realitzat per la Universitat de València, 2018 és l'any òptim per a l'entrada en funcionament del Corredor Ferroviari del Mediterrani i el seu accés per la terminal d'Almussafes, en ser el moment en què es preveu un major volum de les exportacions.
Una ràpida entrada en funcionament d'aquesta plataforma ajudarà a reforçar l'agricultura i la indústria regional, que es veuran beneficiades amb uns menors costos de transport.
Per tant, en l'actual context d'incipient recuperació econòmica, cal contribuir de la manera més àgil possible a recolzar aquells projectes que contribuïsquen de manera determinant a reforçar aqueixa recuperació global, i no hi ha dubte, que l'adequació d'aquesta terminal logística a l'ample de via europeu és un d'ells.
Així mateix, el desenvolupament d'aquest projecte suposarà un impuls important en la modernització i millora de la competitivitat industrial global del teixit empresarial del seu entorn
A més, les accions que es duguen a terme a l'empara de l'ajuda tindran un impacte econòmic singular en benefici de la integració i equilibri de l'economia regional i de totes les seues activitats industrials i productives.
Podran beneficiar-se d'aquest decret FORD ESPAÑA, SL, i, amb caràcter general, totes les empreses usuàries de la plataforma logística, així com les empreses subsidiàries d'aquestes, la qual cosa suposa una repercussió directa en el volum de negoci i competitivitat de tots els sectors econòmics de la Comunitat.
Terminal logística d'Almussafes
La terminal logística d'Almussafes compta amb 20.000 metres quadrats de superfície per a contenidors, quasi 13 quilòmetres de longitud i una platja de 26 vies (de distints usos) i és capaç de manejar anualment 69.200 contenidors (equivalents a 1.989.000 tones).
Està situada en un enclavament estratègic. Connectada als principals eixos de la Comunitat, adherida a la xarxa ferroviària estatal d'interés general, i disposa d'accés directe a la línia ferroviària preferent de mercaderies del Corredor Mediterrani. Es tracta d'una infraestructura clau per a assegurar la intermodalitat necessària en línia amb els objectius de transport marcats per al Corredor.
La logística i la seua intermodalitat són elements clau de la competitivitat de molts sectors industrials valencians a curt i mig termini. Així mateix, d'acord amb el que estableix l'Estratègia de Política Industrial de la Comunitat Valenciana, és un dels eixos de desenvolupament econòmic futur.
Cal destacar que la Comunitat Valenciana és actualment la segona comunitat amb major saldo comercial, la quarta amb major increment interanual d'exportacions i l'única amb saldo positiu de les principals autonomies exportadores, que suposa el 13% del total d'Espanya. La taxa de cobertura del 118,9% d'exportacions respecte a importacions) supera en 29 punts la mitjana nacional ( 90,3%).
En aquest marc, l'adaptació de la platja de vies del Parc Industrial d'Almussafes permetrà la interoperativitat i plena connectivitat amb la resta de la xarxa ferroviària del Corredor Mediterrani, introduint en les instal·lacions el nou ample de via europeu.
Aquesta adaptació de la infraestructura, a més del mencionat parc industrial, està previst que afecte d'una forma directa empreses pertanyents a diversos sectors com el d'automoció, alimentació (arrossos, cebes, fruites i verdures, dolços, etc.), transport, productes químics, etc. de diverses ubicacions (València, Alacant, Múrcia, Albacete, Conca o Madrid).
Com a efecte de l'adaptació, així mateix s'espera un increment del nombre d'empreses noves que derivarien mercaderies com a conseqüència de l'estalvi de costos que puguen experimentar, al desviar trànsit d'altres terminals ferroviàries o mitjans de transport no ferroviaris (com el vaixell o el camió).
Aquests nous usuaris de la terminal són empreses estrangeres ubicades a Holanda, Alemanya i Regne Unit pertanyents a sectors com el transport de productes frescos i congelats, la producció i comercialització de fruites i hortalisses, la logística, el comerç, infraestructures, etc. i que utilitzaran la terminal per a enviar els seus productes a l'estranger.
Els principals sectors econòmics sobre els quals afecta directament la intermodalitat serien el ceràmic, agroalimentació, automòbil i indústria auxiliar, moble i química.
La terminal logística d'Almussafes pot connectar-se en perfectes condicions d'interoperabilitat al Corredor Mediterrani amb una inversió prevista de 10 milions d'euros durant el període 2016-2018. Aquesta inversió es distribuirà en tres fases: 2016: tres milions d'euros; 2017: cinc milions d'euros i 2018: dos milions d'euros.
Segons un estudi recent realitzat per la Universitat de València, 2018 és l'any òptim per a l'entrada en funcionament del Corredor Ferroviari del Mediterrani i el seu accés per la terminal d'Almussafes, en ser el moment en què es preveu un major volum de les exportacions.
Una ràpida entrada en funcionament d'aquesta plataforma ajudarà a reforçar l'agricultura i la indústria regional, que es veuran beneficiades amb uns menors costos de transport.
Per tant, en l'actual context d'incipient recuperació econòmica, cal contribuir de la manera més àgil possible a recolzar aquells projectes que contribuïsquen de manera determinant a reforçar aqueixa recuperació global, i no hi ha dubte, que l'adequació d'aquesta terminal logística a l'ample de via europeu és un d'ells.
Així mateix, el desenvolupament d'aquest projecte suposarà un impuls important en la modernització i millora de la competitivitat industrial global del teixit empresarial del seu entorn
A més, les accions que es duguen a terme a l'empara de l'ajuda tindran un impacte econòmic singular en benefici de la integració i equilibri de l'economia regional i de totes les seues activitats industrials i productives.
Podran beneficiar-se d'aquest decret FORD ESPAÑA, SL, i, amb caràcter general, totes les empreses usuàries de la plataforma logística, així com les empreses subsidiàries d'aquestes, la qual cosa suposa una repercussió directa en el volum de negoci i competitivitat de tots els sectors econòmics de la Comunitat.
Terminal logística d'Almussafes
La terminal logística d'Almussafes compta amb 20.000 metres quadrats de superfície per a contenidors, quasi 13 quilòmetres de longitud i una platja de 26 vies (de distints usos) i és capaç de manejar anualment 69.200 contenidors (equivalents a 1.989.000 tones).
Està situada en un enclavament estratègic. Connectada als principals eixos de la Comunitat, adherida a la xarxa ferroviària estatal d'interés general, i disposa d'accés directe a la línia ferroviària preferent de mercaderies del Corredor Mediterrani. Es tracta d'una infraestructura clau per a assegurar la intermodalitat necessària en línia amb els objectius de transport marcats per al Corredor.
La logística i la seua intermodalitat són elements clau de la competitivitat de molts sectors industrials valencians a curt i mig termini. Així mateix, d'acord amb el que estableix l'Estratègia de Política Industrial de la Comunitat Valenciana, és un dels eixos de desenvolupament econòmic futur.
Cal destacar que la Comunitat Valenciana és actualment la segona comunitat amb major saldo comercial, la quarta amb major increment interanual d'exportacions i l'única amb saldo positiu de les principals autonomies exportadores, que suposa el 13% del total d'Espanya. La taxa de cobertura del 118,9% d'exportacions respecte a importacions) supera en 29 punts la mitjana nacional ( 90,3%).
En aquest marc, l'adaptació de la platja de vies del Parc Industrial d'Almussafes permetrà la interoperativitat i plena connectivitat amb la resta de la xarxa ferroviària del Corredor Mediterrani, introduint en les instal·lacions el nou ample de via europeu.
Aquesta adaptació de la infraestructura, a més del mencionat parc industrial, està previst que afecte d'una forma directa empreses pertanyents a diversos sectors com el d'automoció, alimentació (arrossos, cebes, fruites i verdures, dolços, etc.), transport, productes químics, etc. de diverses ubicacions (València, Alacant, Múrcia, Albacete, Conca o Madrid).
Com a efecte de l'adaptació, així mateix s'espera un increment del nombre d'empreses noves que derivarien mercaderies com a conseqüència de l'estalvi de costos que puguen experimentar, al desviar trànsit d'altres terminals ferroviàries o mitjans de transport no ferroviaris (com el vaixell o el camió).
Aquests nous usuaris de la terminal són empreses estrangeres ubicades a Holanda, Alemanya i Regne Unit pertanyents a sectors com el transport de productes frescos i congelats, la producció i comercialització de fruites i hortalisses, la logística, el comerç, infraestructures, etc. i que utilitzaran la terminal per a enviar els seus productes a l'estranger.
Els principals sectors econòmics sobre els quals afecta directament la intermodalitat serien el ceràmic, agroalimentació, automòbil i indústria auxiliar, moble i química.