Educació, Cultura i Esport

El Consell aprova un conveni amb la Fundació Balasc d'Alagó per a realitzar activitats de rehabilitació del patrimoni històric

07/10/2016
- La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport destinarà un total de 130.000 euros per a la fundació durant l'any 2016
- La fundació realitzarà actuacions per a la protecció, conservació i recuperació del patrimoni cultural arqueològic, arquitectònic, de naturalesa immoble de la província de Castelló
El ple del Consell ha aprovat dos convenis de col·laboració entre la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i la Fundació Balasc d'Alagó per a la realització d'activitats de rehabilitació de patrimoni històric i per al finançament de les despeses de funcionament de la fundació.

En concret, mitjançant un dels convenis, la Generalitat instrumenta el suport econòmic a les actuacions previstes per la fundació per a la protecció, conservació i recuperació del patrimoni cultural arqueològic, arquitectònic, de naturalesa immoble de les comarques de Castelló. La quantia econòmica destinada per a les actuacions previstes l'any 2016 ascendeix a 90.000 euros.

D'altra banda, a través del segon conveni, la Generalitat recolza econòmicament amb 40.000 euros les despeses de funcionament de la fundació durant l'any 2016.

Cal destacar que el Consell subscriu aquests convenis dins del marc establit per la Llei de Patrimoni Cultural Valencià, entre els objectius de la qual hi ha la rehabilitació, la recuperació i la posada en valor dels béns que integren el patrimoni cultural valencià.

Al seu torn, la Fundació Balasc d'Alagó, l'àmbit d'actuació de la qual se circumscriu primordialment a les comarques de Castelló, comparteix els mateixos objectius previstos en la Llei de Patrimoni.

Entre les obligacions de la Fundació Balasc d'Alagó es troba: complir l'objecte que fonamenta la concessió de les subvencions i justificar les activitats realitzades.

El termini de justificació de les activitats subvencionades, tant les relacionades amb la rehabilitació de patrimoni històric com les relacionades amb les despeses de funcionament, s'estén fins al 25 de novembre de 2016.

A més, la fundació haurà de sotmetre's al control de la gestió de la subvenció i control financer per part dels òrgans competents, i també complir les obligacions establides en la Llei General de Subvencions i en la Llei de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana autonòmica.

Per la seua banda, la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport es compromet a col·laborar amb l'aportació econòmica fixada en els convenis, a través de la Direcció General de Cultura i Patrimoni, que serà l'encarregada de realitzar els actes i tràmits conduents a la instrucció, gestió, inspecció tècnica i control de les subvencions.

Finalment, per al seguiment i control de cada un dels convenis, s'establirà una comissió paritària integrada per dos representants de cada part.