Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Presidència
El Consell aprova el decret que regula els òrgans de seguiment i coordinació de la postemergencia
04/11/2016
- Es regula l'Oficina Única Postemergència i la Comissió Interdepartamental per al Seguiment i la Coordinació d'aquesta fase
- L'objectiu és aconseguir que la tornada a la normalitat després d'una catàstrofe es faça de la manera més ràpida i eficaç possible
- L'objectiu és aconseguir que la tornada a la normalitat després d'una catàstrofe es faça de la manera més ràpida i eficaç possible
El Consell ha aprovat el decret que regula els òrgans de seguiment i coordinació de la postemergència, que té com a objecte la regulació de la Comissió Interdepartamental per al Seguiment i la Coordinació de la Postemergència, a més de l'Oficina Única Postemergència.
Després d'una situació de catàstrofe, en la qual es produeixen danys personals i materials, així com una afectació a les infraestructures públiques i les conseqüències de les quals no permeten el funcionament normal de la societat, és obligació de les distintes administracions públiques l'adopció de decisions, la posada en marxa de mesures especials i l'execució de projectes, orientats a la restitució de la normalitat.
La protecció civil i la seguretat pública és una matèria en què la Generalitat té competència exclusiva, segons estableix l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.
Considerant la diversitat d'administracions involucrades en aquesta gestió de la fase de postemergència, així com les distintes disciplines en què és necessari treballar, és imprescindible coordinar els processos i unificar les actuacions, per a aconseguir facilitar al ciutadà els mecanismes de declaració de danys i aconseguir la màxima eficàcia dels mecanismes de recuperació.
Quant a la Comissió Interdepartamental per al Seguiment i la Coordinació de la Postemèrgencia, es tracta d'un òrgan col·legiat de l'administració de Generalitat a què correspon la coordinació interdepartamental del Consell en aquest àmbit.
Aquesta comissió s'adscriu a Presidència de la Generalitat o, si és el cas, a la Conselleria competent en matèria de protecció civil i gestió d'emergències.
Així mateix, aquesta comissió té com a funcions analitzar la informació requerida per l'Oficina Única Postemergència sobre els danys a particulars i als serveis i a les infraestructures públiques, fixar els objectius concrets de la fase postemergència, que garanteix una visió unificada en les decisions adoptades, proposar inversions i definir projectes per a aconseguir l'objectiu de tornada a la normalitat.
L'altre òrgan que regula aquest decret és l'Oficina Única de Postemergència, que es configura com l'instrument de suport a la Comissió Interdepartamental, a què correspon avaluar les necessitats i les sol·licituds d'ajuda orientades al restabliment de la necessitat.
Aquesta oficina tindrà la seu al Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat. Entre les funcions d'aquesta es troba centralitzar la sol·licitud d'ajudes dirigides a la Generalitat a través d'una finestra única, promoure els convenis necessaris amb altres administracions i realitzar un seguiment de l'evolució de totes les actuacions de tornada a la normalitat i l'execució de la concessió d'ajudes.
Després d'una situació de catàstrofe, en la qual es produeixen danys personals i materials, així com una afectació a les infraestructures públiques i les conseqüències de les quals no permeten el funcionament normal de la societat, és obligació de les distintes administracions públiques l'adopció de decisions, la posada en marxa de mesures especials i l'execució de projectes, orientats a la restitució de la normalitat.
La protecció civil i la seguretat pública és una matèria en què la Generalitat té competència exclusiva, segons estableix l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.
Considerant la diversitat d'administracions involucrades en aquesta gestió de la fase de postemergència, així com les distintes disciplines en què és necessari treballar, és imprescindible coordinar els processos i unificar les actuacions, per a aconseguir facilitar al ciutadà els mecanismes de declaració de danys i aconseguir la màxima eficàcia dels mecanismes de recuperació.
Quant a la Comissió Interdepartamental per al Seguiment i la Coordinació de la Postemèrgencia, es tracta d'un òrgan col·legiat de l'administració de Generalitat a què correspon la coordinació interdepartamental del Consell en aquest àmbit.
Aquesta comissió s'adscriu a Presidència de la Generalitat o, si és el cas, a la Conselleria competent en matèria de protecció civil i gestió d'emergències.
Així mateix, aquesta comissió té com a funcions analitzar la informació requerida per l'Oficina Única Postemergència sobre els danys a particulars i als serveis i a les infraestructures públiques, fixar els objectius concrets de la fase postemergència, que garanteix una visió unificada en les decisions adoptades, proposar inversions i definir projectes per a aconseguir l'objectiu de tornada a la normalitat.
L'altre òrgan que regula aquest decret és l'Oficina Única de Postemergència, que es configura com l'instrument de suport a la Comissió Interdepartamental, a què correspon avaluar les necessitats i les sol·licituds d'ajuda orientades al restabliment de la necessitat.
Aquesta oficina tindrà la seu al Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat. Entre les funcions d'aquesta es troba centralitzar la sol·licitud d'ajudes dirigides a la Generalitat a través d'una finestra única, promoure els convenis necessaris amb altres administracions i realitzar un seguiment de l'evolució de totes les actuacions de tornada a la normalitat i l'execució de la concessió d'ajudes.