Educació, Cultura i Esport

El Consell aprova una addenda al conveni entre la Conselleria d'Educació i la Diputació de València per a l'organització d'arxius municipals

11/11/2016
- L'objectiu és organitzar arxius municipals d'entitats locals amb menys de 10.000 habitants que no tinguen servei d'arxiu
- Es pretén millorar la conservació i difusió del patrimoni documental valencià i l'assistència tècnica als municipis xicotets
El ple del Consell ha aprovat una addenda al conveni de col·laboració entre la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i la Diputació de València per a l'organització i descripció d'arxius de municipis de menys de 10.000 habitants i que no posseïsquen servei d'arxiu.

Mitjançant aquesta addenda es prorroga un any més el conveni establit al novembre de 2015 entre ambdós administracions, amb l'objecte de col·laborar en la realització de les actuacions oportunes per a controlar, salvaguardar i difondre el patrimoni documental valencià, dels arxius municipals de la província de València, dels municipis de menys de 10.000 habitants que no disposen d'arxiver.

Un altre dels objectius que persegueix aquest conveni és aconseguir una major coordinació institucional i una conjunció d'esforços en l'execució de projectes per a la conservació i difusió del patrimoni documental valencià i l'assistència tècnica als municipis xicotets.

A través d'aquest conveni, la Diputació de València s'ocupa de la contractació dels serveis i la Generalitat, per la seua banda, proporciona el programa informàtic a utilitzar per a la descripció del fons documental i proporcionar l'aprenentatge del maneig correcte de l'aplicació informàtica i el coneixement dels objectius del projecte. Així mateix, incorporarà els arxius municipals objecte d'actuació al Sistema Arxivístic Valencià en Xarxa (SAVEX) i oferirà el suport corresponent.