Presidència

El Consell modifica el decret que estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat

07/07/2017
- Els canvis afecten als articles 6, 19 i 20, referents a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències i a la Conselleria de Justícia Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques
El Consell ha aprovat modificar els articles 6, 19 i 20 del Decret 103/2015 del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.

D'aquesta forma, l'apartat 1 de l'article 6, indica que sota la dependència del President de la Generalitat, l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències assumeix les funcions recollides en l'article 70 de la Llei 5/1983 del Consell, en matèria d'interior, gestió i direcció de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana.

Així mateix, assumeix les funcions en matèria de seguretat pública i protecció ciutadana, espectacles, establiments públics i activitats recreatives, coordinació de policies locals a la Comunitat Valenciana, formació de policies locals, personal de serveis essencials i complementaris d'intervenció davant emergències, protecció civil, extinció d'incendis, participació de la Generalitat en els consorcis de bombers i la direcció i gestió de l'encomana del Consell de Seguretat Nuclear a la Generalitat.

Modificacions en la Conselleria de Justícia

Igualment, l'apartat 1 de l'article 19 recull que la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques exercirà les competències en matèria de justícia, reformes democràtiques, funció pública, consultes populars, col·legis professionals, fundacions, associacions, registres i notariado i víctimes del terrorisme.

Finalment, es modifica l'article 20, que assenyala que la Secretaria Autonòmica de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques assumeix les competències que li atribueix l'article 68 de la Llei 5/1983 del Consell, en matèria d'infraestructures judicials, gestió i formació del personal al servei de l'administració de Justícia, planificació de l'Oficina Judicial, justícia gratuïta, víctimes del delicte, víctimes del terrorisme, col·legis professionals, associacions, fundacions, registres i notariado, unions de fet i mediació, reformes democràtiques, memòria democràtica, consultes populars i electorals, relacions amb la professió titulada de gestor administratiu a aquest efecte d'exercir les funcions traspassades a la Generalitat per l'Administració General de l'Estat, i també les corresponents en matèria d'ordenació, selecció, provisió, relacions sindicals i formació del personal al servei de l'Administració de la Generalitat.

A més, s'estableix que de la Secretaria Autonòmica de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques depenen, com a òrgans directius, la Direcció general de Justícia, la Direcció general de Reformes Democràtiques i Accés a la Justícia i la Direcció general de Funció Pública.

En concret, la Direcció general de Justícia assumeix les funcions en matèria de relacions amb la justícia, infraestructures i manteniment de les seus judicials, gestió i formació del personal al servei de l'administració de justícia, planificació de l'Oficina Judicial, col·legis professionals, associacions, fundacions, registres i notariado i unions de fet.

Per la seva banda, la Direcció general de Reformes Democràtiques i Accés a la Justícia assumeix les funcions en matèria d'instruments que aprofundeixin en el desenvolupament democràtic a la Comunitat, atenció a víctimes de delicte, ajudes a les víctimes del terrorisme, assistència jurídica gratuïta, mediació, consultes populars i electorals en el marc de la Llei Orgànica 5/1985 del Règim Electoral General i la Llei 1/1987 Electoral Valenciana i relacions amb la professió titulada de gestor administratiu a l'efecte d'exercir les funcions traspassades a la Generalitat per l'Administració General de l'Estat.

Finalment, la Direcció general de Funció Pública assumeix les funcions en matèria d'ordenació, selecció, provisió, relacions sindicals, formació del personal al servei de l'Administració de la Generalitat i aprovació, gestió i resolució de les ajudes destinades al finançament dels plans de formació destinats al personal al servei de les entitats locals de la Comunitat Valenciana.