Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Hisenda i Model Econòmic
El Consell autoritza a la Central de Compres la contractació de serveis postals per a la Generalitat i el sector públic
22/09/2017
- Com a novetat en aquest acord, la gestió de notificacions judicials té un tractament diferenciat de la resta de notificacions administratives
- Es manté la gestió integral de notificacions informatitzades per a donar el suport necessari a l'Institut Valencià d'Administració Tributària
- L'estalvi aconseguit des de 2015 per la centralització dels serveis postals de l'administració valenciana aconsegueix els 4.235.000 euros
- Es manté la gestió integral de notificacions informatitzades per a donar el suport necessari a l'Institut Valencià d'Administració Tributària
- L'estalvi aconseguit des de 2015 per la centralització dels serveis postals de l'administració valenciana aconsegueix els 4.235.000 euros
El ple del Consell ha autoritzat la tramitació per la Central de Compres d'un Acord marc per a la contractació dels serveis postals de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic instrumental, que s'adjudicarà mitjançant un procediment obert i amb pluralitat de criteris.
Els destinataris d'aquest acord són totes les conselleries que formen part de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental. Així, són destinataris d'aquest acord, a causa que s'han adherit prèviament als serveis portals, el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, el Síndic de Greuges, la Sindicatura de Comptes, l'Acadèmia Valenciana de la Llengua i el Consell Valencià de Cultura.
L'anterior Acord marc, licitat fa dos anys, va ser adjudicat a l'actual prestatari del servei, la Societat Estatal de Correus i Telègrafs, S. a., que no ha estat interessat en la seua pròrroga a causa de l'obligació imposada per la nova regulació del procediment administratiu que obliga a realitzar les notificacions administratives en horari de vesprada.
Cal destacar que l'estalvi aconseguit des de 2015 per la centralització dels serveis postals de l'Administració valenciana aconsegueix els 4.235.000 euros. Aquest estalvi ha sigut possible a causa que, una vegada centralitzat, els preus dels serveis no es vinculen a la tarifa general de l'adjudicatari, sinó que resulten de la licitació de l'Acord marc.
Trets del tercer Acord Marc
Com a característiques concretes d'aquest Acord Marc per a la prestació de serveis postals, cal destacar el tractament diferenciat de la gestió de notificacions judicials que, segons contempla l'article 161 de la Llei d'Enjudiciament Civil i l'article 166 de la Llei d'Enjudiciament Criminal, ha de realitzar-se en horari de 09:00 a 15:00 i inclou un segon intent de notificació i el justificant de recepció.
D'altra banda, s'adapta la gestió de notificacions administratives al que disposa l'article 42.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediments Administratius Comuns de les Administracions Públiques, de manera que aquestes han de notificar-se també a la vesprada i no solament fins a les 15 hores, com les notificacions judicials.
Es manté la gestió integral de notificacions informatitzades per a continuar donant el suport necessari a l'efecte de notificacions a l'Institut Valencià d'Administració Tributària. Aquest servei permet agilitzar la gestió d'aquestes notificacions en ser informatitzada tota la gestió d'enviaments i els acusaments de rebuts.
Altres característiques
A través d'aquest Acord marc es licita la prestació dels serveis postals per a la Generalitat i el seu sector públic instrumental, i inclou la recollida, tractament, distribució i lliurament de cartes ordinàries, cartes certificades, notificacions, publicorreu, enviaments de publicitat i catàlegs, periòdics i publicacions periòdiques, llibres, material fonogràfic i videogràfic, paquets postals, burofax online, en les seues diferents destinacions nacionals i internacionals, així com qualsevol altre servei addicional de carta certificada o de paquet postal.
Ja que el preu de licitació no pot ser concretat, ja que a priori no es pot conèixer el nombre d'enviaments, el preu s'estableix d'acord a un pressupost anual estimat de la prestació d'aquests serveis realitzat basant-se en la sèrie històrica. D'aquesta manera, el pressupost anual benvolgut es xifra en 7,6 milions d'euros.
Aquest Acord Marc té un període de vigència inicial de dos anys, amb possibilitat de pròrroga per una tercera anualitat, i tenint en compte modificacions posteriors de fins a un màxim del 10%. Amb tot, el valor benvolgut per la prestació d'aquests serveis aconseguiria els 25,08 milions d'euros.
Una vegada licitat i adjudicat l'Acord Marc, cadascuna de les entitats destinatàries del mateix formalitzarà el contracte corresponent per a satisfer les seues necessitats amb l'entitat adjudicatària de l'acord i en les condicions d'execució que es fixen en el plec de condicions administratives particulars i en el plec de prescripcions tècniques.
Els destinataris d'aquest acord són totes les conselleries que formen part de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental. Així, són destinataris d'aquest acord, a causa que s'han adherit prèviament als serveis portals, el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, el Síndic de Greuges, la Sindicatura de Comptes, l'Acadèmia Valenciana de la Llengua i el Consell Valencià de Cultura.
L'anterior Acord marc, licitat fa dos anys, va ser adjudicat a l'actual prestatari del servei, la Societat Estatal de Correus i Telègrafs, S. a., que no ha estat interessat en la seua pròrroga a causa de l'obligació imposada per la nova regulació del procediment administratiu que obliga a realitzar les notificacions administratives en horari de vesprada.
Cal destacar que l'estalvi aconseguit des de 2015 per la centralització dels serveis postals de l'Administració valenciana aconsegueix els 4.235.000 euros. Aquest estalvi ha sigut possible a causa que, una vegada centralitzat, els preus dels serveis no es vinculen a la tarifa general de l'adjudicatari, sinó que resulten de la licitació de l'Acord marc.
Trets del tercer Acord Marc
Com a característiques concretes d'aquest Acord Marc per a la prestació de serveis postals, cal destacar el tractament diferenciat de la gestió de notificacions judicials que, segons contempla l'article 161 de la Llei d'Enjudiciament Civil i l'article 166 de la Llei d'Enjudiciament Criminal, ha de realitzar-se en horari de 09:00 a 15:00 i inclou un segon intent de notificació i el justificant de recepció.
D'altra banda, s'adapta la gestió de notificacions administratives al que disposa l'article 42.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediments Administratius Comuns de les Administracions Públiques, de manera que aquestes han de notificar-se també a la vesprada i no solament fins a les 15 hores, com les notificacions judicials.
Es manté la gestió integral de notificacions informatitzades per a continuar donant el suport necessari a l'efecte de notificacions a l'Institut Valencià d'Administració Tributària. Aquest servei permet agilitzar la gestió d'aquestes notificacions en ser informatitzada tota la gestió d'enviaments i els acusaments de rebuts.
Altres característiques
A través d'aquest Acord marc es licita la prestació dels serveis postals per a la Generalitat i el seu sector públic instrumental, i inclou la recollida, tractament, distribució i lliurament de cartes ordinàries, cartes certificades, notificacions, publicorreu, enviaments de publicitat i catàlegs, periòdics i publicacions periòdiques, llibres, material fonogràfic i videogràfic, paquets postals, burofax online, en les seues diferents destinacions nacionals i internacionals, així com qualsevol altre servei addicional de carta certificada o de paquet postal.
Ja que el preu de licitació no pot ser concretat, ja que a priori no es pot conèixer el nombre d'enviaments, el preu s'estableix d'acord a un pressupost anual estimat de la prestació d'aquests serveis realitzat basant-se en la sèrie històrica. D'aquesta manera, el pressupost anual benvolgut es xifra en 7,6 milions d'euros.
Aquest Acord Marc té un període de vigència inicial de dos anys, amb possibilitat de pròrroga per una tercera anualitat, i tenint en compte modificacions posteriors de fins a un màxim del 10%. Amb tot, el valor benvolgut per la prestació d'aquests serveis aconseguiria els 25,08 milions d'euros.
Una vegada licitat i adjudicat l'Acord Marc, cadascuna de les entitats destinatàries del mateix formalitzarà el contracte corresponent per a satisfer les seues necessitats amb l'entitat adjudicatària de l'acord i en les condicions d'execució que es fixen en el plec de condicions administratives particulars i en el plec de prescripcions tècniques.