Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
Transporte público
La Conselleria d'Obres Públiques inicia els tràmits per a millorar el servei de la línia 2 d'FGV entre Paterna i Llíria
19/11/2020
- Ha eixit a licitació la redacció de l'estudi informatiu i dels projectes constructius de la duplicació de via del tram Paterna-Fuente del Jarro
- Aquest projecte millorarà el servei a la zona de Santa Rita i les freqüències a Fuente del Jarro, on es planteja una nova estació, i també inclou la supressió de passos a nivell
- Aquest projecte millorarà el servei a la zona de Santa Rita i les freqüències a Fuente del Jarro, on es planteja una nova estació, i també inclou la supressió de passos a nivell
- Ha eixit a licitació la redacció de l'estudi informatiu i dels projectes constructius de la duplicació de via del tram Paterna-Fuente del Jarro
- Aquest projecte millorarà el servei a la zona de Santa Rita i les freqüències a Fuente del Jarro, on es planteja una nova estació, i també inclou la supressió de passos a nivell
La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha iniciat els tràmits per a millorar el servei de l'L2 d'FGV entre Paterna i Llíria, segons ha anunciat el responsable del departament, Arcadi España.
Amb aquest objectiu, la Conselleria ha tret a licitació el contracte per a la redacció de l'estudi informatiu i dels projectes constructius de la duplicació de via del tram Paterna-Fuente del Jarro de la infraestructura ferroviària VT-005. El pressupost ascendeix a 495.189 euros i el termini de redacció és de 24 mesos.
El conseller d'Obres Públiques ha explicat que "amb la duplicació de via en aquest tram se'n millorarà la capacitat i, d'aquesta manera, es podran incrementar progressivament els serveis de la línia 2 FGV tant a l'oest de Paterna com a la resta del traçat entre aquesta localitat i el punt final, a Llíria".
L'actual via única impedeix programar serveis amb una freqüència inferior de 15 minuts més enllà de l'estació de Paterna, i condiciona, a més, el temps de recorregut a la necessitat de l'encreuament en determinades estacions. Per tant, ha afegit Arcadi España, "amb aquesta obra es millorarà l'oferta de transport públic en l'àrea metropolitana de València i al Camp de Túria, tant de manera directa com mitjançant la intermodalitat amb altres maneres de transport".
"En concret, a Paterna", ha assenyalat el conseller, "l'execució d'aquest projecte permetrà atendre degudament la zona de Santa Rita, que amb 12.000 habitants és una àrea en creixement constant".
Així mateix, possibilitarà millorar les freqüències a l'estació de Fuente del Jarro, que dona servei a la major zona industrial de tota l'àrea metropolitana. "Amb aquest fi es planteja crear una nova estació que atenga l'accessibilitat en transport públic a les empreses situades a la part nord-est, allunyada de l'estació actual", ha indicat.
Els treballs objecte del contracte inclouen la valoració de tres escenaris diferents per a l'extensió de la doble via bé fins a Santa Rita, l'actual estació de Fuente del Jarro o la segona estació planificada en aquesta zona.
Per a poder aconseguir els fins plantejats s'estudiaran també les instal·lacions auxiliars necessàries i, en particular, la remodelació de les capçaleres de l'estació de Paterna i l'ampliació de les instal·lacions de les de Santa Rita i Fuente del Jarro per a permetre el rebot dels serveis que actualment acaben en la primera d'aquestes estacions.
Un segon objectiu de l'actuació és suprimir els passos a nivell actuals al tram i, en particular, els situats al costat de l'estació de Paterna i al baixador de Santa Rita, al carrer Joan Baptista Benlloch i a la carretera de Manises.
Tant en l'estudi de la implantació de la segona via com en el de la reposició dels passos a diferent nivell, es tindran particularment en compte els condicionants urbans, territorials, patrimonials, mediambientals i agrícoles de la zona, i especialment el que preveu la Llei de l'horta i el seu pla de protecció. Igualment, es prestarà una atenció especial a resoldre els problemes d'inundabilitat en punts com ara el barranc de la Font, seguint estrictament el que estipula el Patricova.
Finalment, el conseller ha destacat que "amb aquest projecte estem donant resposta a una vella reivindicació dels veïns i veïnes d'aquesta zona i avancem cap a una mobilitat més equilibrada i sostenible".
- Aquest projecte millorarà el servei a la zona de Santa Rita i les freqüències a Fuente del Jarro, on es planteja una nova estació, i també inclou la supressió de passos a nivell
La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha iniciat els tràmits per a millorar el servei de l'L2 d'FGV entre Paterna i Llíria, segons ha anunciat el responsable del departament, Arcadi España.
Amb aquest objectiu, la Conselleria ha tret a licitació el contracte per a la redacció de l'estudi informatiu i dels projectes constructius de la duplicació de via del tram Paterna-Fuente del Jarro de la infraestructura ferroviària VT-005. El pressupost ascendeix a 495.189 euros i el termini de redacció és de 24 mesos.
El conseller d'Obres Públiques ha explicat que "amb la duplicació de via en aquest tram se'n millorarà la capacitat i, d'aquesta manera, es podran incrementar progressivament els serveis de la línia 2 FGV tant a l'oest de Paterna com a la resta del traçat entre aquesta localitat i el punt final, a Llíria".
L'actual via única impedeix programar serveis amb una freqüència inferior de 15 minuts més enllà de l'estació de Paterna, i condiciona, a més, el temps de recorregut a la necessitat de l'encreuament en determinades estacions. Per tant, ha afegit Arcadi España, "amb aquesta obra es millorarà l'oferta de transport públic en l'àrea metropolitana de València i al Camp de Túria, tant de manera directa com mitjançant la intermodalitat amb altres maneres de transport".
"En concret, a Paterna", ha assenyalat el conseller, "l'execució d'aquest projecte permetrà atendre degudament la zona de Santa Rita, que amb 12.000 habitants és una àrea en creixement constant".
Així mateix, possibilitarà millorar les freqüències a l'estació de Fuente del Jarro, que dona servei a la major zona industrial de tota l'àrea metropolitana. "Amb aquest fi es planteja crear una nova estació que atenga l'accessibilitat en transport públic a les empreses situades a la part nord-est, allunyada de l'estació actual", ha indicat.
Els treballs objecte del contracte inclouen la valoració de tres escenaris diferents per a l'extensió de la doble via bé fins a Santa Rita, l'actual estació de Fuente del Jarro o la segona estació planificada en aquesta zona.
Per a poder aconseguir els fins plantejats s'estudiaran també les instal·lacions auxiliars necessàries i, en particular, la remodelació de les capçaleres de l'estació de Paterna i l'ampliació de les instal·lacions de les de Santa Rita i Fuente del Jarro per a permetre el rebot dels serveis que actualment acaben en la primera d'aquestes estacions.
Un segon objectiu de l'actuació és suprimir els passos a nivell actuals al tram i, en particular, els situats al costat de l'estació de Paterna i al baixador de Santa Rita, al carrer Joan Baptista Benlloch i a la carretera de Manises.
Tant en l'estudi de la implantació de la segona via com en el de la reposició dels passos a diferent nivell, es tindran particularment en compte els condicionants urbans, territorials, patrimonials, mediambientals i agrícoles de la zona, i especialment el que preveu la Llei de l'horta i el seu pla de protecció. Igualment, es prestarà una atenció especial a resoldre els problemes d'inundabilitat en punts com ara el barranc de la Font, seguint estrictament el que estipula el Patricova.
Finalment, el conseller ha destacat que "amb aquest projecte estem donant resposta a una vella reivindicació dels veïns i veïnes d'aquesta zona i avancem cap a una mobilitat més equilibrada i sostenible".