Vicepresidència Segona i Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica

La Conselleria d'Habitatge regularitza durant 2020 el subministrament elèctric a 64 famílies amb connexions irregulars

05/01/2021
- La Generalitat desenvolupa una campanya de regularització en aquelles comunitats de veïns i veïnes que tenen aquesta situació
- La Generalitat desenvolupa una campanya de regularització en aquelles comunitats de veïns i veïnes que tenen aquesta situació


La Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, a través de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVha), ha regularitzat el subministrament elèctric a un total de 64 famílies de diversos grups del parc públic de la Generalitat amb connexions il·legals a la llum durant 2020.

Aquesta regularització forma part d'una campanya que EVha està desenvolupant conjuntament amb i-DE, empresa distribuïdora del grup Iberdrola.

El director general d'EVha, Alberto Aznar, ha explicat que amb aquesta campanya es compleix un doble objectiu: "Regularitzar els contractes del subministrament elèctric en les comunitats de veïns del parc públic en què hi ha connexions irregulars i eliminar els riscos d'incendi i d'inseguretat que suposen per al veïnat en el seu conjunt".

Enguany, la Conselleria ha desenvolupat amb èxit aquest programa amb 28 regularitzacions en el grup Racó de l'Horta, a Sagunt; 16 a Elx; 3 a Alcoi; 3 més a San Lorenzo, a Castelló de la Plana, i 14 casos solts en diversos grups de la Comunitat.

Cal recordar que en 2019 es va iniciar aquesta campanya i es va aconseguir regularitzar la situació de 56 habitatges a Castelló de la Plana i 27 en el grup Mercedes Hernández d'Alfafar. En l'actualitat ja s'està treballant per a normalitzar el subministrament en 84 habitatges d'Elx, 18 d'Alberic i 11 d'Alcoi.

El director general d'EVha ha anunciat que durant 2021 es reforçarà aquesta campanya de regularització i la previsió és actuar en 16 grups d'habitatge públic. Concretament es desenvoluparà a La Coma, a Paterna; la Vall d'Uixó; Picassent; Riba-roja de Túria; Torrent; Benaguasil; Massamagrell; Baladre II, a Sagunt; Tavernes Blanques; l'Alcúdia de Crespins; Paiporta; Benifaió; Alzira; Monforte; Novelda, i Santa Pola.

Per a dur a terme aquestes campanyes es posen en marxa plans de difusió amb mesures de suport per a la regularització del subministrament, d'una banda, i també de conscienciació sobre la necessitat d'eliminar els riscos d'incendi i les descàrregues elèctriques que suposen les connexions irregulars.

En aquestes reunions, la Conselleria i l'empresa subministradora ofereixen informació sobre les gestions necessàries i es proporcionen facilitats per a donar d'alta el contracte de subministrament. A més, es va assolir un acord amb i-DE perquè aquestes famílies realitzaren un pagament reduït.

Una vegada transcorregut el termini perquè les persones residents tramiten les altes de subministrament, s'adeqüen les instal·lacions a la normativa vigent i s'estableixen mesures per a controlar l'accés a les estances de comptadors, per a evitar d'aquesta manera el risc de noves connexions directes al subministrament.